//
کدخبر: ۳۵۱۲۹۹ //
در بازدید از سایت بازیافت شهرداری کرمانشاه مطرح شد؛

کرمانشاه پیشرو در پاسداشت و نگهداشت محیط زیست/بهره‌گیری کرمانشاه از خطوط نوین پردازش زباله

شهردار رشت در بازدید از سایت بازیافت زباله شهرداری کرمانشاه، گفت: کرمانشاه کلانشهر پیشرو در پاسداشت و نگهداشت محیط زیست در کشور است و خطوط نوین پردازش زباله در این مجموعه خدمات شهری یک الگوی ملی بوده که میتوان با یک اطلاع رسانی ملی برای تفکیک زباله در مبدا برای تحقق این مسئله در سایر شهرهای کشور تلاش کرد.

کرمانشاه پیشرو در پاسداشت و نگهداشت محیط زیست/بهره‌گیری کرمانشاه از خطوط نوین پردازش زباله
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس سید امیرحسین علوی در بازدید از پروژه‌های خدمات شهری شهرداری کرمانشاه اظهار داشت: هدف از سفر مجموعه خدمات شهری شهرداری رشت بازدید از مجموعه بازیافت و تولید کود از زباله در کرمانشاه بود.

وی افزود: آنچه از مجموعه بازیافت کرمانشاه برداشت می‌شود حس محیط زیست دوستی است که به خوبی در کرمانشاه به آن پرداخت شده است.

شهردار رشت تصریح کرد: با توجه به این روحیه انتظار می رود در کل کشور با عزمی جدی به این سمت پاسداشت و نگهداشت محیط زیست حرکت شود.

وی ادامه داد: فرایندهایی که در حوزه بازیافت زباله در این سایت بازیافت بکار گرفته شده نیازمند  یک الگو گیری و برنامه ریزی کلان ملی دارد.

علوی خاطرنشان کرد: مساله زباله در شهرهای شمالی به یک معضل تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که با بهره گیری از تجربیات موفق کرمانشاه در بازیافت زباله در شهرهای شمالی به این سمت حرکت کنیم، گفت: از آنجا که کارخانه بازیافت و تولید کود آلی کرمانشاه از تکنولوژی روز اروپا بهره می‌برد، قصد همکاری و بهره گیری از تجربیات این مجموعه را داریم.

وی افزود: تبادل تجربیات در حوزه بازیافت و پردازش زباله بخشی از مشکلات زیست محیطی را در شهرهای شمالی حل خواهد کرد.

شهردار رشت بیان کرد: در حوزه پردازش زباله اتفاق خوبی در کرمانشاه رخ داده و در حال انجام است و در حوزه فرهنگ‌سازی تفکیک نیز در کل کشور نیاز به برنامه ریزی داریم.

وی با اشاره به اینکه مساله تفکیک زباله نیازمند یک برنامه‌ریزی کشوری و مانور سراسری رسانه ملی و فعالان محیط زیست است، گفت: کاهش تولید زباله‌های خانگی و تفکیک در مبدا باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد تا مشکلات این حوزه با سرعت بیشتری حل شود.

مهندس علوی یادآور شد: از آنجا که باز مسئولیت جمع آوری زباله به دوش شهرداری‌‌ها است، شهرداری‌ها نیازمند یک حمایت ویژه ملی برای راه اندازی سایت‌های بازیافت هستند.

وی با اشاره به اینکه خطوط پردازش به شکل‌های دیگری در شهرداری رشت فعال است، ادامه داد: در بازدید امروز به دنبال بهره گیری از خطوط نوین پردازش زباله بودیم که تلفیق ۲ نگاه داخلی و نوین به موضوع پردازش زباله کاهش و صرفه‌جویی هزینه‌ها و همچنین کیفیت کار را بالا خواهد برد.

شهردار رشت گفت: مسیر توسعه‌ای کرمانشاه مسیر درست و برنامه‌ریزی شده ای است و در چندسال آینده شاهد این خواهیم بود که کرمانشاه یک ظرفیت بزرگ گردشگری در کشور خواهد شد که قطعا در رشد اقتصادی منطقه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

علوی تصریح کرد: مجموعه شرایط اقلیمی، جغرافیایی و توسعه‌ای کرمانشاه این فرصت را به این شهر داده که در حوزه فعالیت‌های عمرانی نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۲۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان