//
کدخبر: ۳۵۰۵۳۶ //

تحویل ۲ هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری‌های کشور تا پایان سال جاری

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از انعقاد قرارداد تأمین ۲ هزار دستگاه اتوبوس با یک خودرو ساز داخلی و تحویل آن تا پایان سال خبر داد.

تحویل ۲ هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری‌های کشور تا پایان سال جاری
به گزارش فرتاک نیوز،

 مهدی جمالی نژاد امروز یکشنبه گفت: وزارت کشور در راستای تحقق برنامه تأمین ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس جهت تقویت سامانه های اتوبوسرانی شهری سراسر کشور، در گام نخست قرارداد تأمین دو هزار دستگاه اتوبوس را با یک خودرو ساز داخلی در اواخر سال گذشته منعقد کرد.

وی افزود: با تلاشهای صورت گرفته در این زمینه، مرحله اول اجرایی شدن این قرارداد با تحویل ۴۰ دستگاه اتوبوس به ۱۱ شهرداری کشور به زودی عملیاتی می شود و سایر اتوبوسها نیز تا پایان سال جاری تولید و به شهرداریهای مشمول، که به طور عمده مراکز استانها هستند، تحویل خواهد گردید.

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ادامه داد:  در این طرح، ۸۰ درصد هزینه تأمین اتوبوس ها بر عهده دولت و ۲۰درصد آن برعهده شهرداری ها خواهد بود. 

معاون وزیر کشور اضافه کرد: مقدمات انعقاد قرارداد سایر ناوگان مورد نیاز نیز در مراحل نهایی بوده که به محض اتمام فرایند آن، مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.

جمالی نژاد همچنین عنوان کرد: مقدمات انعقاد تفاهم نامه احداث چند سامانه  اتوبوس برقی در کلانشهرهای کشور مهیا شده تا از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت و به ویژه منابع حاصل از صرفه جویی سوخت، منجر به عملیاتی شدن آن در چند کلانشهر کشور به خصوص تهران شود.

وی افزود: پیش ازین نیز در پایان سال گذشته ۱۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات وزارت کشور برای احداث سامانه اتوبوس برقی در حدفاصل میدان بهارستان-جمهوری در شهر تهران به شهرداری پایتخت پرداخت شده که عملیات مقدماتی آن در حال اجراست. 

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اضافه کرد: در این راستا مقدمات انعقاد قرارداد حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی برای کلانشهرهای آلوده کشور در دست اقدام بوده که به محض اتمام فرایند آن، مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.

جمالی نژاد همچنین اظهار کرد: در راستای حفظ کمیت و کیفیت موجود ناوگان اتوبوسرانی شهری کشور نیز، طرح بازسازی اتوبوس های فرسوده شهری کشور در دستور کار قرار گرفته که از ابتدای دولت تاکنون بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای بازسازی بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری در بیش از ۱۰۰ شهر کشور به شهرداریهای مشمول توسط وزارت کشور پرداخت شده است.

وی یادآور شد: این امر با رویکرد حمایت از بهره برداران بخش خصوصی و به منظور بازسازی اساسی ناوگان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عمرانی وزیر کشور همچنین از برنامه ریزی های صورت گرفته برای نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده در سال جاری خبر داد.

جمالی نژاد اضافه کرد: در هماهنگی با وزارت نفت  قرار است از یارانه های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی استفاده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۵۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان