//
کدخبر: ۳۴۸۲۸۷ //
شهردار کرمانشاه:

حفظ محیط زیست اولویت سیستم مدیریت شهری است

شهردار کرمانشاه در مراسم کاشت درخت یادبود به مناسبت روز زمین پاک گفت: حفظ محیط زیست اولویت سیستم مدیریت شهری است.

حفظ محیط زیست اولویت سیستم مدیریت شهری است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر نادر نوروزی در مراسم کاشت نهال یادبود در روز زمین پاک با اشاره به اینکه محیط زیست محصول عمل ما است و ما نیز محصول محیط هستیم و رابطه دو طرفه‌ای در این میان وجود دارد اظهار داشت: یکی از فاکتورهای توسعه یافتگی در کشورهای دنیا مربوط به میزان اهمیتی است که به محیط زیست داده می‌شود و در کشور ما نیز در دهه‌های اخیر موضوع محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است و علاوه بر وضع قوانین مردم نیز در این زمینه مطالبه‌گر شده‌اند و اهمیت آن به خاطر آثار ایجاد شده برای همه ملموس است.

وی عنوان کرد: زمین، آب و خاک و نحوه استفاده از انرژی مسائل محیط زیستی است که امروز به طور کامل محسوس است و اکنون نیز ریزگردها به راحتی احساس می‌شود و ممکن است آسیب بسیار شدیدی به سلامت انسان وارد کند و این محصول عمل کشورهای منطقه است.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه چنانچه در گذشته به این موضوع توجه می‌شد اکنون با پدیده ریزگردها مواجه نبودیم گفت: حفظ آب نیز بسیار مهم است زیرا امروز با مشکلات مربوط به آب مواجه هستیم و در حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری نیز رفتار و عملکرد ما در سالیان گذشته سبب شده برخی از گونه‌های جانوری در معرض انقراض قرار بگیرد و پوشش گیاهی و جنگل‌ها تخریب شود.

وی با بیان اینکه برای جبران آثار مخرب اعمال انسان در محیط زیست سال‌ها زمان نیاز است افزود: برای تغییر رفتار باید در ابتدا اندیشه تغییر پیدا کند و متوجه اهمیت محیط زیست باشیم و بدانیم میراث زمین مربوط به آیندگان نیز است و چنانچه در حفظ و نگهداری آن تلاش نکنیم عوارض آن گریبان ما و نسل‌های آینده را می‌گیرد.

نوروزی بیان کرد: از مردم درخواست داریم در حفظ محیط زیست کوشا باشند و از صدمه زدن به عناصر طبیعی همچون درختان و گیاهان و آلودگی محیط زیست خودداری کنند.

وی گفت: امروز به مناسبت روز زمین پاک به صورت نمادین درخت کاشته می‌شود و امید داریم این اقدام در آیندگان باقی بماند و به صورت یک حرکت مستمر ادامه پیدا کند که پوشش گیاهی شهر کرمانشاه بهبود پیدا یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۲۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان