//
کدخبر: ۳۴۳۳۸۹ //
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه:

خدمت به کتابخوانان باعث بالندگی، سرزندگی و طراوت مردمان جامعه خواهد شد

معصومه حسنی خونسار خدمت به کتابخوانان را در امتداد مسیر پرورش اندیشه و فرهنگ افراد دانست و بالندگی، سرزندگی و طراوت مردمان جامعه را نتیجه تلاش در این راه عنوان کرد.

خدمت به کتابخوانان باعث بالندگی، سرزندگی و طراوت مردمان جامعه خواهد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در پیامی، ضمن ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی این استان در سال جاری و تبریک سال جدید، سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را به فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

کتابخانه‌های عمومی امروزه به عنوان پایگاه های فعال فرهنگی- اجتماعی در جامعه شناخته شده‌اند و قطعاً در قرن جدید نیز وارد چشم‌انداز و فصلی نو از فعالیت‌هایشان می‌شوند. با ارج نهادن به مقام کتابدار و تبریک فرارسیدن سال جدید و عید نوروز، هجدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی را گرامی می‌داریم و با اقتدار می‌گوییم خدمت به جامعه کتابخوان در راستای پرورش اندیشه، عقاید و فرهنگ افراد است و ماحصل آن نیز بالندگی، سرزندگی و طراوت مردمان جامعه خواهد بود. ما برای این خدمت صادقانه به خود می بالیم.

در سالی که گذشت کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، میزبان چندین هزار نفر از اعضای فعال کتابخانه‌ها بودند. علی‌رغم همه‌گیری کرونا، نشست‌های ارزشمندی همچون محفل ادبی بیستون در استان برگزار شد که از قضا در بین محافل ادبی نهاد نیز خوش درخشید تا جایی‌که انجمن کتابخانه های عمومی استان با برگزاری ۱۵۵ جلسه به عنوان انجمن برتر کشور معرفی شد.

 همچنین افتخار رشد ۴۶ درصدی حضور مردم استان در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را داریم که امیدوارم در این زمینه نیز از استان‌های برتر باشیم. بعلاوه بیش از ۶ هزار برنامه فرهنگی اجرا و ۲۷ تفاهم نامه همکاری منعقد شده که حاصل آن، افتتاح ۲ کتابخانه عمومی خیر ساز و اهدایی از طرف خیرین استان بوده است.

کتابخانه های عمومی با هویت اسلامی - ایرانی، دارای کارکردهای آگاهی بخشی و آموزش مهارت زندگی به کودکان و نوجوانان هستند؛ در واقع کتابخانه‌ها همگام با مدارس و دانشگاه‌ها، وظیفه آموزش و پرورش آینده‌ سازان میهن اسلامی‌مان را برعهده دارند. همچنین در چشم انداز ورود به قرن جدید امیدواریم بتوانیم برای تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ اعتبار چشمگیری دریافت و همچنان در بسیاری از برنامه های فرهنگی و ترویجی با اقتدار رتبه های برتر کشوری را کسب و حفظ کنیم.

امیدوارم هجدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای کتابداران و کارکنان مجموعه کتابخانه های عمومی پرخیر و برکت و با سلامتی و خرسندی باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۳۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان