//
کدخبر: ۳۴۱۵۲۲ //

برگزاری نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوق‌دانان در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه

نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه در صداوسیمای مرکز کرمانشاه با موضوع نقش تعامل رسانه ملی و حقوقدانان بسیجی در حفظ، مطالبه گری و احیای حقوق عامه برگزار شد.

برگزاری نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوق‌دانان در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

در این نشست که با حضور دادستان عمومی و انقلاب استان،  مدیرکل و  شورای معاونین صدا و سیما و حقوقدانان بسیجی برگزار شد، امیری مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه در سخنانی با خیرمقدم به مدعوین اظهار کرد : بر اساس  تفاهم‌نامه منعقده سازمان بسیج حقوق‌دانان و رسانه ملی اقدامات خوبی بامشارکت حقوقدانان بسیجی در راستای حفظ و احیای حقوق عامه و آموزش های حقوقی به مردم انجام داده‌ایم و ان‌شاءالله از ظرفیت حقوق دانان بسیجی و انقلابی در این مسیر استفاده خواهیم کرد .

 مدیر کل صدا و سیما نیز با بیان اینکه حقوق دانان بسیجی می‌توانند به عنوان طلایه‌داران مطالبه‌گری عرصه‌های مختلف عدالت‌خواهی در گام دوم انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی‌نمایند افزود : سازمان بسیج حقوق‌دانان و حقوقدانان بسیجی با سه رسالت جهاد حقوقی ، عدالت گستری و مبارزه با فساد می توانند به عنوان مستشارانی امین حقوق عامه را شناسایی و به رسانه ملی منعکس و با تبیین مشترک آن را در مدار مطالبه‌گری قرار دهند و کمک کار دستگاه قضایی برای احیای حقوق مردم در جامعه باشیم .WhatsApp Image 2022-02-19 at 18.32.27 (1)

  امیری همچنین از اعلام آمادگی همکاری لازم رسانه ملی در عرصه‌های مطالبه‌گری حقوق عامه با سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه خبر داد.

در ادامه رسول بهرامی پور مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه با تقدیر از تعامل رسانه استان با حقوق‌دانان بسیجی اظهار داشت:

 حقوق مردم از شقوق تحقق عدالت در جامعه اسلامی است و انقلاب اسلامی هم به واسطه تحقق همین عدالت شکل گرفته است و امروز در بند چهارم بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب به  صراحت بیان شده است.

 بهرامی پور رعایت حقوق مردم را در خدمت جهادی و بی منت مسئولان بخش‌های مختلف به مردم دانست و تحقق آن را مستلزم تبدیل فرآیند های اداری مرسوم به فرآیندهای جهادی به عنوان الگویی از مدیریت اسلامی در عرصه کار و تلاش بیان کرد و از اقدامات جهادی دادستان بسیجی استان در حفظ و احیای حقوق عامه در بخش های مختلف قدردانی کرد و افزود: برنامه رادیویی مدار قانون که با همکاری رادیو کرمانشاه در ۱۷۸ قسمت و ۳۴۲۵ دقیقه تولید شد، کار بسیار ارزشمندی در حوزه آموزش همگانی حقوق به مردم دانست و گفت: این آموزشهای حقوقی دقیقاً در جهت آگاهی بخشی حقوقی به مردم و کمک به حفظ حقوق عامه است.

  بهرامی پور در ادامه با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اصل اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام و انقلاب است ، گفت: هر یک از دستگاه های اداری که بر طبق قانون  تکالیفی در قبال مردم بر عهده دارند و در انجام این رسالت کوتاهی کنند ، حقوق دانان بسیجی وظیفه دارند مطالبه گرانه ورود کنند.

 وی راه خدمت صادقانه به مردم را عمل مسئولین به توصیه‌های امامین انقلاب اسلامی در باب خدمت به مردم دانست و افزود: یکی از مصادیق نقض حقوق عامه ترک فعل برخی مدیران است که می بایست با جدیت مورد مطالبه گری قرار گیرد.

 همچنین در این نشست شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: بسیاری از مصادیق نقض حقوق عامه را شخصا رصد و با جدیت پیگیری کردیم و نسبت به حقوق عامه با حساسیت بیشتری ورود می کنیم و بسیاری از موضوعات در دستور کار قرار دادیم و خواهیم داد.

 دادستان مرکز استان از رسانه ملی و سازمان بسیج حقوقدانان برای کمک به دستگاه قضایی در حوزه مطالبه گری و دفاع از حقوق عامه دعوت کرد که در این حوزه  کمک کار دستگاه قضایی باشند.

دادستان استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیاری از  بزه های اجتماعی دارای ریشه های مختلف هستند لذا  می طلبد در مقام پیگیری  عوامل موثر در شکل گیری بزه های اجتماعی را مورد بررسی قرار داد تا مشکلات به صورت اساسی مرتفع گردد.

 کرمی در پایان از جمع حقوق دانان بسیجی و رسانه ملی خواست تا با بررسی مصداقی بزه های اجتماعی  دستگاه قضایی را در انجام وظایف قانونی خود  کمک و همراهی کنند .وی در پایان از تعامل صدا و صدا و سیما و بسیج حقوقدانان در زمینه مطالبه گری و احیای حقوق عامه تقدیر کرد.

 گفتنی است؛ در این نشست حاضران به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه کمک به حفظ و احیای حقوق عامه پرداختند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۵۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان