//
کدخبر: ۳۳۹۳۲۶ //

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به آسمان صاف کشور طی سه روز آینده از ورود سامانه بارشی طی دوشنبه (۱۱ بهمن‌ماه) خبر داد.

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه
به گزارش فرتاک نیوز،

صادق ضیاییان در گفت و گویی، گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور آسمان صاف تا قسمتی ابری است.

وی افزود: از اواخر وقت دوشنبه (۱۱ بهمن‌ماه) سامانه بارشی از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال وبختیاری، لرستان و ارتفاعات غربی اصفهان سبب ابرناکی و بارش برف و باران خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: روز سه شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) ضمن تشدید بارش‌ها در این مناطق در استان‌های اصفهان، شمال بوشهر و فارس، ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، یزد، شمال کرمان، قم، سمنان و احتمالا در بخش‌هایی از استان تهران و به‌تدریج در خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز بارندگی رخ می‌دهد و این بارش‌ها در استان‌های جنوبی در بعضی ساعات با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: چهارشنبه (۱۳ بهمن‌ماه) با عبور این موج از کشور تنها در استان‌های خراسان جنوبی و رضوی شاهد بارندگی خواهیم بود که به‌تدریج از این مناطق نیز عبور خواهد کرد.

ضیاییان ضمن اشاره به مواج بودن خلیج فارس و تنگه هرمز اظهار کرد: صبح شنبه (۹ بهمن‌ماه) در شمال شرق و شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر کاهش نسبی دما در حدود ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد رخ می‌دهد و طی روزهای شنبه و یکشنبه (۹و۱۰ بهمن‌ماه) خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۰ بهمن ماه) صاف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۱ بهمن ماه) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: ضیاییان در پایان گفت: امروز(۹ بهمن‌ماه) تبریز و سنندج با کمینه دمای ۱۲- درجه سانتیگراد و فردا (۱۰ بهمن‌ماه) تبریز با کمینه دمای ۱۲- و سنندج ۱۳-درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می‌گیرند و امروز و فردا (۹ و۱۰ بهمن‌ماه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۹۳۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان