//
کدخبر: ۳۳۸۵۶۴ //

شناسایی مورد مبتلا به اُمیکرون در اسدآباد

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از شناسایی یک مورد مبتلا به سویه اُمیکرون در این شهرستان خبر داد.


شناسایی مورد مبتلا به اُمیکرون در اسدآباد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر ایرج صالحی در گفت‌وگویی اظهار کرد: مورد شناسایی شده یک زن ۵۹ ساله بوده که با وجود داشتن سابقه دیابت و سن نسبتا بالا  خوشبختانه با توجه به‌ دریافت هر سه دز واکسن خود شرایط مناسبی داشته و وضعیت احوال عمومی وی مناسب است.

وی با بیان اینکه سویه اُمیکرون در همدان وجود دارد و به اسدآباد نیز وارد شده، و با ورود سویه اُمیکرون به کشور ورود آن به استان‌ها نیز دور از انتظار نبود، افزود: از شهروندان درخواست داریم با توجه به احتمال شیوع این سویه، افراد باقیمانده از دز اول حتما برای واکسیناسیون اقدام کرده و افرادی هم که تاکنون دز یادآور خود را دریافت نکرده اند برای تزریق دز سوم عجله و شتاب داشته باشند.

دکتر صالحی با اشاره به اینکه دریافت هر سه دز واکسن موجب مساعد بودن شرایط عمومی این بیمار دیابتی مبتلا به سویه اُمیکرون در شهرستان بوده و این امر نشان از تاثیر گذاری  واکسن در بیماران دارد، یاد آور شد: تاکنون هفت تا هشت هزار نفر معادل پنج تا شش درصد از جامعه هدف واجد شرایط شهرستان نسبت به دریافت دز اول خود اقدام نکرده‌اند .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان اسدآباد در وضعیت آبی کرونایی بوده و تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون نقش موثری در حفظ شرایط دارد، تصریح کرد: تا روز گذشته تنها یک بیمار در بخش کرونایی شهرستان بستری بود و خوشبختانه شهرستان در شرایط خوبی قرار دارد.

صالحی همچنین با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۵ درصد از جامعه هدف شهرستان واکسن دز سوم خود را دریافت کرده‌اند و در این رابطه شهرستان اسدآباد در استان همدان پیشرو است،گفت: انتظار می‌رود با اطلاع رسانی‌های هرچه بیشتر با راهکارهای مختلف میزان درصد دریافت واکسن دز سوم در بین جمعیت واجد شرایط شهرستان به درصد بالاتری معادل دز اول و دوم برسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۵۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان