//
کدخبر: ۳۳۴۵۱۱ //
درچهاردهمین سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران عنوان شد؛

روند افزایش تسهیلات در بانک مهر ایران/پرداخت ۳۱۴ هزار فقره تسهیلات در استان کرمانشاه

مدیریت بانک قرض الحسنه مهر ایران از روند افزایش تسهیلات در این بانک خبر داد و گفت: تاکنون ۳۱۴ هزار فقره تسهیلات در استان کرمانشاه پرداخت شده است.

روند افزایش تسهیلات در بانک مهر ایران/پرداخت ۳۱۴ هزار فقره تسهیلات در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اصحاب رسانه در چهاردهمین سالگرد تاسیس این بانک امروز ( ۲۲ آذرماه) برگزار شد.

محمدرضا نجفی شعاع مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس رتبه‌‌بندی برترین مؤسسات مالی اسلامی در جهان که توسط نشریه بین‌المللی بنکر در سال ۲۰۱۸ انجام شد، بانک مهر ایران به‌ عنوان سومین بانک اسلامی برتر در سطح جهان شناخته شد وعلاوه بر این، جایزه «نخبه اقتصادی جهان اسلام» از سوی سازمان همکاری اسلامی نیز به این بانک تعلق گرفت، همچنین انتخاب طرح همیاران مهر به‌عنوان نامزد نهایی جایزه بانک توسعه اسلامی از دیگر افتخارات بین‌المللی بانک مهر ایران به شمار می‌رود.

وی افزود: بانک مهر ایران با تأکید بر الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف مردم جامعه و همچنین تلاش برای فقرزدایی و رفع محرومیت‌های اقتصادی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می‌کند.

مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت اول ما قرار دارد و در این بین اقشار محروم و دهک‌های پایین درآمدی بیش از دیگران در مضیقه هستند.

نجفی شعاع تصریح کرد: بانک مهر ایران به ‌عنوان بانک تخصصی قرض‌الحسنه، با اشراف به این مسئله، به‌ طور ویژه تأمین مالی نیازمندان را از طریق وام‌های قرض‌الحسنه مدنظر قرار داده است و در این راستا حمایت از مددجویان کمیته امداد، بنیاد برکت، بهزیستی و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای حمایتی مدنظر این بانک بوده، به‌طوری که ضمن اعطای کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان با معرفی کمیته امداد امام خمینی(ره) ، تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را نیز برای مددجویان ارائه کرده  است.

این مسئول برخی از اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران را اعطای ۴۳۵هزار فقره تسهیلات به ارزش ۴۰ هزار و ۲۸۵ میلیاردریال به مددجویان کمیته امداد، ۱۲۹هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۲۲هزار میلیارد ریال از طریق بنیاد برکت به‌ منظور ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق کمتر برخوردار، ۱۱هزارفقره تسهیلات به ارزش دو هزارو و ۵۲۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش بهزیستی و اعطای ۱۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۰ هزار زن سرپرست خانوار در همکاری با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری عنوان کرد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه در ادامه بیان کرد: تعداد تسهیلات پرداخت شده بانک در طول سال‌های گذشته روندی افزایشی داشته به‌طوری که از ۵۰۰ هزار مورد در سال ۱۳۹۵ به دو میلیون و ۳۰۰هزار فقره در سال گذشته رسیده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: تا پایان مهرماه سال جاری نیز یک میلیون و ۳۵۰هزار فقره تسهیلات به ارزش ۲۵هزار میلیارد تومان از سوی این بانک به متقاضیان پرداخت شده است.

لازم به ذکر است، بانک قرض الحسنه مهر در ۲۲ آذر سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد و در حال حاضر با بیش از ۵۳۰ شعبه فعال در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هموطنان عزیز است، همچنین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج ، درمان و حمایت از مددجویان سازمان‌های حمایتی و سازمان‌های مردم نهاد از جمله خدمات این بانک است همچنین پرداخت وام‌های قرض الحسنه به ۱۰٫۵ میلیون نفر حاصل خدمات این بانک در طول ۱۴ سال فعالیت بوده است.

گفتنی است، بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کرمانشاه دارای ۲۴ شعبه در شهرهای کرمانشاه، صحنه، هرسین، کنگاور، سنقر، روانسر، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی ، اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصر شیرین است و تاکنون توانسته است ۳۱۴ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۴۸ هزار میلیارد ریال به مردم شریف استان پرداخت کند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۴۵۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان