//
کدخبر: ۳۳۳۷۱۱ //
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی:

فرآیند عرضه و تقاضا بر پژوهش تأثیر می‌گذارد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی گفت: فرآیند عرضه و تقاضا بر پژوهش تأثیر می‌گذارد

فرآیند عرضه و تقاضا بر پژوهش تأثیر می‌گذارد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر فرزاد ویسی معاون پژوهشی دانشگاه رازی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه که امروز( ۱۵ آذرماه) برگزار شد اظهار کرد:در ایران توجه به پژوهش و پژوهشگر جدی نیست.

وی افزود: پژوهش را می توان کالایی دانست که فرآیند عرضه و تقاضا بر آن تأثیر می‌گذارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی تصریح کرد: فرآیند عرضه و تقاضا در دانشگاه‌ تا حدود زیادی خوب انجام شده است و رتبه علمی ۱۳، ۱۴ و ۱۵ کشور در دنیا هستیم ولی با توجه به مشکلات جامعه و راه حل این مشکلات به روشهای علمی توجه به این حوزه به  اندازه کافی نیست و تا وقتی که تقاضا بیشتر از عرضه نباشد این پژوهش‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

 ویسی خاطر نشان کرد: باید پژوهش‌ها را به سمت و سوی نیازهای علمی جامعه هدایت کنیم که در سالهای اخیر توجه به شرکت‌های بنیان هدفمند‌شدن پایان‌نامه‌ها و تقاضا محور شدن پژوهش محور آیین نامه‌های دانشگاهی شده است

 وی اضافه کرد: توجه به حوزه فناوری  در وزارت علوم در حال انجام است و ما نیز به طبع وزارت علوم و فناوری به پژوهش‌های بنیادی توجه خواهیم داشت.

 ویسی در ادامه یکی از فعالیت های جدی در بحث پژوهش را نشریات علمی دانست و گفت: در زمینه نشریات علمی در سطع ضعیفی قرار داشتیم ولی طی یکسال گذشته تعداد نشریات علمی ما از ۶ نشریه به ۱۹ نشریه فعال رسیده است که از این تعداد هفت نشریه رتبه علمی دارند و در نظر داریم تعداد این نشریات را به ۲۵ نشریه ارتقا دهیم.

 معاون پژوهشی دانشگاه رازی در ادامه با اشاره به تعداد پژوهشگران پسا‌دکترا در دانشگاه رازی نیز بیان داشت: هم اکنون ۲۹ پژوهشگر پسادکترا از طریق فراخوان در دانشگاه رازی جذب و مشغول به پژوهش و تحقیق هستند که پیش از این در دانشگاه رازی سه پژوهشگر حضور داشتند.

 

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۳۷۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان