//
کدخبر: ۳۳۲۸۵۳ //
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی :

تجلیل از ۶۲ پژوهشگر برتر استان کرمانشاه در هفته پژوهش/ همه مشکلات‌جامعه راهکار علمی و منطقی دارد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی گفت: در هفته پژوهش و فناوری از ۶۲ پژوهشگر برگزیده استانی درحوزه‌های مختلف تجلیل خواهد شد.

تجلیل از ۶۲ پژوهشگر برتر استان کرمانشاه در هفته پژوهش/ همه مشکلات‌جامعه راهکار علمی و منطقی دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی امروز (هشتم آذرماه ۹۹)در سالن جلسات دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

دکتر فرزاد ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی در ابتدای این جلسه اظهار داشت: ۲۰ لغایت ۲۶ آذر به عنوان هفته ملی پژوهش فناوری در کشور نامگذاری شده که امسال با شعار "پژوهش و فناوری پشتیبان تولید" مراسمی با موضوع پژوهش و فناوری به منظور تجلیل از فناوران و پژوهشگران و ارتباط با علاقمندان پژوهش برگزار می‌شود.

WhatsApp Image 2021-11-29 at 17.03.39

وی‌افزود: از ۱۳ لغایت ۱۹ آذر ماه نیز مراسم هفته پژوهش به صورت استانی برگزار می‌شود و نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشگران و فناوران برتر نیز از ۱۸ لغایت ۲۵ آذر ماه به صورت مجازی برپا خواهدشد.

 دکتر ویسی تصریح کرد: در هجدهم آذرماه نیز از ۶۲ پژوهشگر برگزیده استانی (۴۳ دانشگاهی و ۱۹ پژوهشگر دستگاههای اجرایی )در حوزه‌های مختلف تجلیل خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی در ادامه گفت: همچنین علاوه بر تجلیل از این ۶۲ نفر، پارک علم و فناوری از ۱۲ پژوهشگر برتر دیگر نیز تجلیل‌خواهد کرد.

 وی در ادامه با اشاره به نامگذاری روزهای هفته پژوهش و فناوری گفت: روزهای این هفته با نام‌های پژوهش فناوری مدرسه و دانشگاه، مرجعیت دیپلماسی‌علمی، پشتیبانی مانع زدایی از تولید، پژوهش فناوری اثربخشی اجتماعی، پژوهش در حوزه علوم انسانی و علوم پایه نام‌گذاری شده است.

 ویسی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به رتبه دانشگاه رازی در نظام رتبه بندی نیز گفت:در سال ۲۰۲۱ دانشگاه رازی در بین دانشگاههای جامع کشور رتبه یازدهم در زمینه پژوهش را کسب کرد.

 وی اضافه کرد: آموزش عالی رویکرد هدفمند کردن پژوهش‌ها را دنبال می‌کند که در این زمینه پژوهشگران دانشگاهی با ارائه پایان نامه‌های پژوهشی مشکلات جامعه راعنوان می‌نمایند و در جهت ارائه راهکار مناسب برای حل این مشکلات کارساز خواهند بود البته به شرطی که مدیران دستگاهها به مدیریت علمی اعتقاد داشته باشند که، برای حل همه مشکلات جامعه راهکار علمی وجود دارد.

دکتر ویسی در ادامه خاطر نشان کرد: حدود ۱۰۰ قرارداد پژوهشی با سازمانها و دستگاههای استانی‌داریم و قریب به ۵ قرارداد نیز با خارج از استان داریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی وضعیت پژوهشی ما در استان خوب است ولی مطلوب نیست ،سعیمان اینست که پژوهش‌ها را به سمت و سوی کاربردی تقاضا محوری هدایت نماییم.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۲۸۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان