//
کدخبر: ۳۲۹۵۹۴ //
سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه تاکید کرد:

لزوم تغییر و اصلاح مدل تعرفه‌گذاری تلفن ثابت

سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه برلزوم تغییر و اصلاح مدل تعرفه‌گذاری تلفن ثابت تاکید کرد.

لزوم تغییر و اصلاح مدل تعرفه‌گذاری تلفن ثابت
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (۱۱ آبان)برگزار شد.

دکتر حمیدرضا امیری در این جلسه اظهار کرد:صنعت ICT مخابرات پیشران در توسعه کشور است و اگر این صنعت آسیب ببیند توسعه کشور نیز دچار خدشه خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم تغییر و اصلاح مدل تعرفه‌گذاری تلفن ثابت افزود:از سال ۸۲ و از زمان خصوصی شدن مخابرات تا به حال( ۱۸ سال) در تعرفه تلفن ثابت افزایش و تغییری صورت نگرفته است و طی این سال‌ها فقط دو بار شاهد تغییر در ساختار تعرفه‌ای خدمات تلفن ثابت بوده ایم.

سرپرست مخابرات استان کرمانشاه افزایش هزینه نگهداری را از دیگر دلایل مخابرات برای تغییر تعرفه تلفن ثابت عنوان کرد و بیان داشت: یک خط تلفن در استان برای مخابرات ۱/۵میلیون تومان هزینه دارد این در حالی است که میانگین ماهیانه هزینه تلفن ثابت به ازای هر مشترک به طور متوسط ۴۵۰۰ تومان می‌باشد.WhatsApp Image 2021-11-02 at 17.21.20

.وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد شرکت مخابرات ایران مبنی بر افزایش تعرفه تلفن ثابت گفت: پیشنهاد ما تغییر در ساختار تعرفه تلفن ثابت است به این صورت که هزینه نگهداری یک خط تلفن از مشترکان دریافت شود اما تعرفه مکالمه همان تعرفه ثابت باقی بماند.

سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه تصریح کرد:  ممکن است این هزینه نگهداری به صورت پلکانی  تغییر کند که در صورت تصویب این پیشنهاد، می‌توان تخفیف‌های را برای مشترکان مانند رایگان کردن تلفن شهری، در نظر گرفت.

 امیری افزایش تعرفه گذاری در تلفن ثابت را امری ضروری دانست وخاطر نشان کرد: در جهت نوسازی و توسعه شبکه تلفن ثابت همچنین به روزرسانی وجلوگیری از فرسودگی شبکه باید سرمایه‌گذاری هایی انجام گیرد که با منطقی شدن تعرفه ها بخشی از هزینه‌های مخابرات در جهت سرمایه‌گذاری و اصلاح شبکه تامین خواهد شد.

 وی در ادامه تعداد مشترکین فعال تلفن ثابت در استان را ۵۰۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۲۷/۵ درصد است که  نسبت به استانهای دیگر در رتبه پایین تری قرار داریم‌.

 این مسئول در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به مطالبات مخابرات از مشترکین تلفن ثابت در استان نیز گفت: هم‌ اکنون بدهی مشترکین تلفن ثابت ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از این مبلغ مربوط به بدهی ادارات دولتی، و ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن نیز بدهی مشترکین تلفن خانگی می‌باشد.

 امیری همچنین با اشاره به ارتقا شبکه فیبرنوری در استان نیز گفت: هم اکنون ۵۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان داریم و از استانهای پیشران در این زمینه هستیم.

 سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه در پایان از افزوده شدن هفت هزار مشترک جدید تلفن ثابت به مخابرات استان از ابتدای فروردین ماه سالجاری تا کنون خبر داد و بیان کرد: آهنگ رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل کند است.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۵۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان