//
کدخبر: ۳۲۲۷۷۲ //

محدودیت‌های تردد کرونایی همچنان ادامه دارد

کرونا همچنان می‌تازد و بی‌رحمانه جان می‌گیرد.

محدودیت‌های تردد کرونایی همچنان ادامه دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

بنابر اعلام خودرو۴۵، با وجود اینکه از پیر تا جوان و زن و مرد سالم و آسیب‌پذیر از گزند کرونا و پیامدهای آن در امان نیستند، ستاد مقابله با کرونا تدابیری را برای پیشگیری از گسترش این بیماری مسری و کشنده وضع کرده است. محدودیت تردد بین شهرهایی که کرونا آن‌ها را محاصره کرده و به رنگ قرمز و نارنجی در آورده تنها بخشی از برنامه کنترل شیوع این بیماری است.

برای اینکه مردم بیشتر از قبل به انتشار کرونا و مقابله با آن اهمیت دهند، حتی محدودیت‌هایی هم برای جابجایی‌های درون شهری اعمال شده. مطابق این طرح رفت و آمد در شهرها در ساعت‌های مشخصی که بیشتر مردم برای حضور گسترده در مراکز تفریحی، رستوران‌ها و... در قلب شهرها حضور داشتند ممنوع شده.

بهترین راه درمان پیشگیری است، بنابراین اگر شما هم می‌خواهید یکی از قطع کنندگان زنجیره انتقال کرونا باشید، باید از ضوابط و قوانینی که برای محدودیت‌های تردد در نظر گرفته شده پیروی کنید. در ادامه آخرین خبرهایی که پیرامون تردد بین‌شهری و شهری، مجوز تردد و طرح‌های ترافیک و آلودگی هوا ارائه شده را برایتان گرد هم آورده‌ایم.

بایدها و نبایدهای محدودیت تردد شهری و بین‌شهری

زندگی بدون تفریح کسالت‌بار و خسته‌کننده‌تر از همیشه است. چطور می‌توانیم صبح تا شب و هر ۴ فصل سال چشم به در و دیوار خانه بدوزیم و منتظر باشیم که کرونا برود؟ کسانی که سفر بخش مهمی است از زندگی‌شان است و بدون تفریح کردن و... افسردگی را نزدیک‌تر از رگ گردنشان احساس می‌کنند، دائم این جمله‌ها را تکرار می‌کنند. این افراد حتی در دوران کرونا هم برنامه‌هایشان پابرجاست و تصور می‌کنند با رعایت بهداشت می‌توانند همچنان به گشت و گذار بپردازند.

برای کنترل برنامه‌های تفریحی و توریستی هم‌وطنانمان، ستاد مقابله با کرونا راهی جز اعمال محدودیت‌ تردد کرونایی و منع تردد بین‌شهری ندارد. در این طرح کسانی که پلاک خودروی‌شان متعلق به استان تهران است، تنها در محدوده این استان و حومه آن امکان تردد دارند. در واقع ممنوعیت تردد برای سفرهای بین جاده‌ای در تمام استان‌های قرمز و نارنجی اعمال شده و مختص تهران و شهرهای بزرگ نیست.

در طرح محدودیت تردد بین‌شهری، کسانی که در شهرهای آبی و زرد ساکن هستند، بدون هیچ جریمه‌ای امکان سفر به مناطقی با همین رنگ‌ها را دارند؛ اما برای سفر به مناطقی که خطر خیز هستند و به رنگ نارنجی و قرمز روی نقشه نمایش داده می‌شود، جریمه‌های ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

جریمه‌های درون شهری اعمال شده برای کنترل کرونا هم به شرح زیر است:

- تردد بین ساعت ۲۲ تا ۳ شب در کلیه معابر شهری ۲۰۰ هزار تومان به صورت روزانه جریمه در پی دارد.

دریافت مجوز تردد و اما و اگرهای آن

با وجود اعمال طرح محدودیت‌های سفرهای جاده‌ای و دریافت مجوز تردد، افرادی که به قصد دریافت خدمات درمانی، حضور در کلاس درس یا حتی به واسطه شاغل بودن در استان دیگر قصد جابجایی بین استانی را داشتند دچار مشکل شدند. به همین واسطه نامه‌ای به فرمانداری استان‌های مختلف ابلاغ شد که برای کسانی که با هدف مشخصی و ضروری قصد سفر به استان‌های دیگر را دارند، مجوز محدودیت تردد بین استانی صادر شود.

برای ثبت درخواست برگ تردد باید به سامانه دریافت مجوز یا سایت فرمانداری استان محل سکونتتان مراجعه کنید، سپس با ارائه مدارک خودرو، مدارک شناسایی متقاضی و مدارک اثبات محل سکونت مانند سند یا اجاره‌نامه ملک نسبت به دریافت مجوز اقدام کنید.

حتماً به این نکته توجه داشته باشید که ثبت‌نام در سایت و ثبت درخواست مجوز به منزله صدور آن نیست. بلکه باید دلایل درخواست و مدارکتان تأیید شود و بعد از آن مجوز برای شما صادر خواهد شد. این مراحل از طریق پیامک برای شماره‌ای که در سایت ثبت شده ارسال خواهد شد. همچنین از طریق کد رهگیری که بعد از ثبت درخواست صادر می‌شود، می‌توانید مراحل صدور درخواست را پیگیری کنید.

طرح ترافیک تهران و آخرین تغییرات آن

در روزهای آغازین گسترش شیوه کرونا، شرکت‌های زیادی کارکنان خودشان را دور کار کردند یا با کاهش ظرفیت حضور کارکنان در محل کارشان را ادامه دادند؛ اما طولانی شدن این بیماری راه را برای ادامه این فرآیند برای شرکت‌های دولتی و خصوصی عملاً غیرممکن کرده است. به عنوان مثال شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌ها که حتماً نیاز به حضور پرسنل در محل کار دارند، مجاز هستند که شرایط کار را مانند دوران پیش از کرونا پیش ببرند.همین دلیل با وجود محدودیت‌های اعمال شده برای پیشگیری از کرونا، همچنان رفت و آمد کارکنان شرکت‌های دولتی و خصوصی به محل کارشان ادامه دارد.

برای اینکه فشار روی مترو و بی آرتی کمتر شود و بهتر بتوان کرونا را کنترل کرد، ساعت‌های کارکرد ادارات و به موازات آن ساعت طرح ترافیک تهران تغییر کرده است. در شهریور، ساعت کاری ادارات از ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ تعیین شده. ورود به محدوده طرح ترافیک مهم بین ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۶ در نظر گرفته شده است.

و در انتها...

برای کمک به ریشه کن کردن کرونا بهترین راه پیشگیری است. تا حد امکان از سفرهای غیرضروری درون شهری و برون‌شهری بپرهیزید و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کنید؛ اما در صورتی که مجبور به سفر هستید و نیاز به کسب اطلاع از آخرین وضعیت محدودیت تردد، صدور مجوز تردد و طرح‌های ترافیک و آلودگی دارید، از خودرو ۴۵ این اخبار را پیگیری کنید. اخبار ارائه شده در خودرو ۴۵ همه به روز و جدید هستند و می‌توانید مطابق آن‌ها برای سفرهای مهم و ضروری خودتان در دوران همه‌گیری کرونا برنامه‌ریزی کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۷۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان