//
کدخبر: ۳۲۲۵۴۶ //

فقط افرادی خاص در کرمانشاه می‌توانند "تست کرونا" بدهند

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه فقط از برخی گروه های خاص تست کرونا گرفته می شود.

فقط افرادی خاص در کرمانشاه می‌توانند "تست کرونا" بدهند
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گویی، با اشاره به اوج گیری موج پنجم کرونا و افزایش چشمگیر مبتلایان گفت: با توجه به اینکه ‌از دیدگاه علمی در زمان پیک بیماری هر فرد علامت دار مبتلا به کرونا تلقی می شود و ممکن است تست های موجود سویه دلتا را تشخیص نداده و علیرغم بیمار بودن فرد پاسخ تست منفی کاذب باشد، بر اساس مصوبه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان فقط از برخی گروه های خاص تست کرونا گرفته می شود.

وی افزود: بر این اساس بیماران بستری مشکوک به کرونا، زنان باردار، افراد بالای 60 سال و افراد دارای بیماری زمینه ای و خاص جزو گروه های اولویت دار برای انجام تست کرونا هستند.

شاه آبادی گفت: همچنین از افرادی که ساکن مکان های تجمعی باشند، مانند سربازان مستقر در آسایشگاه ها، نظامیان، دانشجویان مستقر در خوابگاه ها و زندانیان هم تست کرونا گرفته می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این از تمامی کادر بهداشت و درمان شاغل در بخش های مختلف مراکز بهداشت و درمان استان هم تست کرونا گرفته می شود.

وی یادآور شد: همچنین از افراد مستقر در کمپ های ماده 16 و 15 هم تست کرونا گرفته خواهد شد.

شاه آبادی در خصوص انجام تست کرونا برای کارمندان شاغل در ادارات استان نیز گفت: از این افراد تست گرفته نمی شود و برای این افراد در صورت دارا بودن علائم و مشکوک بودن ابتلا به کرونا با تایید پزشک متخصص عفونی یا ریه و یا داخلی 14 روز مرخصی استعلاجی لحاظ خواهد شد که مورد قبول روسای ادارات و شرکت ها می باشد.

شاه آبادی گفت: در هر صورت تمام افراد مشکوک به کرونا باید ابتلا به کرونای خود را قطعی بدانند و حتما در منزل خود را قرنطینه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۵۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان