//
کدخبر: ۳۲۱۴۶۴ //

واکسن کرونای "تقلبی" در کرمانشاه نداشتیم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: تاکنون گزارشی از توزیع واکسن کرونای تقلبی در سطح استان نداشته ایم.

واکسن کرونای "تقلبی" در کرمانشاه نداشتیم

دکتر قباد محمدی در گفت و گویی، با اشاره به دستگیری برخی افراد در زمینه توزیع واکسن کرونای تقلبی در کشور گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از عرضه واکسن تقلبی در استان نداشته ایم.

وی افزود: از روز اول بارها اعلام کردیم که مردم به هیچ نوع واکسنی که خارج از شبکه بهداشت رسمی کشور توزیع می شود، اعتماد نکنند.

محمدی گفت: از همان روزهای نخست نظارت جدی بر توزیع واکسن کرونا در استان صورت گرفت و تمام پوکه های واکسن با نظارت نمایندگانی از معاونت غذا و دارو، معاونت بهداشت و حراست دانشگاه جمع آوری و معدوم شده و می شود.

وی افزود: مشکلی که در یکی از نقاط کشور ایجاد شده بود به دنبال درز این پوکه ها به بیرون بود که برخی افراد سودجو آنها را با محتوای تقلبی پرکرده و با قیمت بالا به عنوان واکسن کرونا به مردم عرضه کرده بودند.

محمدی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که در بحث واکسن‌های تقلبی و قاچاق ضمن اینکه محتوای این واکسن ها تایید نمی شود، با توجه به شرایط نگهداری و توزیع آنها این واکسن ها عملا قابل استفاده نیستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: واکسن کرونا باید در دمای خاصی نگهداری شود و اگر خارج از این دما قرار گیرد، فاسد می شود.

وی افزود: در حال حاضر تمام شهرستانهای استان مجهز به فریزر نگهداری این واکسن ها هستند که واکسن ها را در دمای منفی 20 درجه نگه می دارد. همچنین خودروهای حمل این واکسن ها همگی یخچال دار هستند تا واکسن ها فاسد نشوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بنابراین استفاده از هر نوع واکسن خارج از چرخه رسمی توزیع واکسن می تواند خطرآفرین شود.

وی افزود: این واکسن های تقلبی در کنار اینکه هیچ اثری نخواهند داشت، می توانند با عوارض بسیاری برای مصرف کنندگان همراه باشند.

محمدی گفت: هم اکنون روند واکسیناسیون در استان مطلوب است و به زودی رده های سنی پایین تر فراخوان می شوند و واکسن رایگان و مطمئن دراختیار همه قرار می گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۴۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان