//
کدخبر: ۳۲۱۳۷۶ //

مسافرت در روزهای سخت کرونا/عرصه برای حضور مسافران تنگ شود

رئیس بیمارستان شهید بهشتی انزلی گفت: شاهد بی‌توجهی عمومی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم و انگار مردم سر لج افتاده اند، ولی جای سوال است که این لجبازی با چه کسی است.

مسافرت در روزهای سخت کرونا/عرصه برای حضور مسافران تنگ شود
به گزارش فرتاک نیوز،

بیش از دو سال است که ناخواسته کرونا وارد جامعه ما شده و آنقدر گفتیم و نوشتیم که انگار این تکرار مکررات، فاجعه را برایمان عادی کرده و وقتی از دور و بری هایمان می‌پرسیم چرا ماسک نمی‌زنید؟ خیلی خونسرد شانه بالا می‌اندازند و می‌گویند «نمی‌دانیم»، «فایده ندارد»، خسته شدیم»، «کرونا نمی گیریم» و...

همین عادی‌انگاری‌ها و لجبازی ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شده بعد از گذشت بیش از دو سال سر و کله زدن با کرونا و در اوج پیک پنجم، وقتی مسئولان تصمیم بر کنترل تجمعات و منع مسافرت‌ها می‌گیرند، متاسفانه برخی از مردم بهای سنگین مسافرت را به جان می‌خرند و سلامت خود و عزیزانشان را به خطر می اندازند.

علیرغم آمارهای بالای مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا هنوز برخی از مردم بهای سنگین مسافرت را به جان می‌خرند و با خود و دیگران لجبازی می کنند.

اکسیژن؛ مشکل فعلی خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی

دکتر مرتضی فلاح، رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی در گفت‌وگو با ایسنا، با تشبیه این روزهای کرونایی به شرایط جنگ بی‌صدا، اظهار کرد: با توجه به تعداد بالای بیماران، اکسیژن و تخت و دارو به میزان کافی وجود ندارد و مردم باید بیشتر مراقب سلامتی خود و عزیزانشان باشند.

وی افزود: این در حالی است که شاهد بی‌توجهی عمومی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم و انگار مردم سر لج افتاده اند، ولی جای سوال است که این لجبازی با چه کسی است و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به قیمت سلامتی خود و عزیزانتان تمام می شود.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی، با اشاره به اینکه شاهد پر شدن تخت‌های بیمارستانی نه تنها در سطح شهر انزلی بلکه در بیمارستان‌های استان هستیم، تصریح کرد: در همه شهرستان ها تلاش می‌شود تا فضایی به عنوان بیمارستان صحرایی ایجاد کنیم که در صورت پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها از آنجا برای اسکان و مداوای بیماران کرونایی استفاده شود.

فلاح، با اشاره به اینکه مشکل فعلی خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی تامین اکسیژن است، گفت: مصرف اکسیژن استان بالغ بر ۳۲ تن است، در صورتی که ظرفیت گیلان با توجه به دستگاه‌ها و شرکت‌هایی که کپسول پر می‌کنند، ۲۱ تن است و در حدود ۱۰ تن عقب هستیم و این مسئله باعث می‌شود در خدمات‌رسانی دچار مشکل مضاعف باشیم.

وی درخصوص مسافرت‌هایی که در تعطیلات پیش‌رو از سوی برخی از هموطنان مختلف به شمال کشور از جمله انزلی انجام می‌شود، گفت: پرهیز از سفرهای غیرضروری نیاز به گفتن ندارد، بلکه به نظر می‌رسد باید به حالت قهری و توبیخی با افراد بی‌تفاوت نسبت به این مسئله برخورد شود.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی تاکید کرد: از اسفند سال ۹۸ که درگیر کرونا شدیم، می دانیم که تجمعات و مسافرت ها باعث افزایش تعداد بیماران می‌شود و بعد از گذشت این مدت نیازی نیست که دوباره آنها را یادآوری کنیم و انتظار می‌رود همه شهروندان به این مسئله دقت لازم را داشته باشند تا زنجیره انتقال قطع شود، ولی متاسفانه شاهد بی‌توجهی به این موضوع مهم هستیم.

عرصه برای حضور مسافران تنگ شود

سیده سمانه حسینی، معاون فرماندار بندرانزلی در جلسه ستاد کرونای این شهرستان با اشاره به اینکه علی‌رغم اعلام قبلی این ستاد، هنوز برخی از پارک‌ها و مناطق گردشگری شهرستان مسدود نیست، اظهار کرد: شب‌ها برق این مراکز تعدیل و کم‌نور شود تا امکان تجمع تفریحی وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم نصب تابلوها و بنرهای هشداری درخصوص کرونا در مراکز پرتردد شهر با هدف یادآوری حداکثری خطر کرونا، افزود: با وجود اینکه ورود مسافر به شهر ممنوع است، ولی هنوز تعدادی از تابلو به دست‌ها هستند که قایق و ویلا اجاره می‌دهند و ضروری است ماموران سد معبر شهرداری برخورد جدی‌تر در این زمینه داشته باشند تا عرصه برای حضور مسافران تنگ شود.

حسینی تصریح کرد: در برخی رسانه‌ها شاهد فضای مسموم و استفاده از ادبیات ناشایست هستیم که زحمات و خدمات کادر درمان را زیرسوال می‌برند و خستگی کادر درمان را بیشتر می‌کنند.

معاون فرماندار بندرانزلی گفت: این روزها شاهدیم برخی رسانه‌ها فقط تخریب می‌کنند و انگار هیچ کار مثبتی انجام نمی‌شود؛ این در صورتی است که انزلی بعد از مرکز استان اولین شهرستانی است که با هدف خدمات بیشتر، راه‌اندازی بیمارستان صحرایی را در دستور کار دارد.

به نظر می‌رسد هرگونه برخورد قهری و سلبی نیز تا زمانی که تک تک ما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت نداشته باشیم نمی‌تواند اثربخشی لازم را ایجاد کند؛ پس همانقدر که سلامت خود و عزیزانمان برایمان اهمیت دارد با تصمیماتی که توسط مسئولان بالادستی درخصوص کنترل وضعیت کرونا اخذ می‌شود، همراهی کرده و به بهانه خستگی از بار مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی شانه خالی نکنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۳۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان