//
کدخبر: ۳۱۸۵۰۷ //
مسئول طرح و برنامه معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

رفتن به سمت باغات مدرن؛ بهترین راهکار برای مقابله با خشکسالی است

مسئول طرح و برنامه معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه بررسی راهکارها، تمهیدات و اقدامات مقابله با خشکسالی باغات استان کرمانشاه گفت: باغات مدرن علاوه بر درآمدزایی اقتصادی، راهکاری مناسب جهت افزایش بهره وری و مقابله با خشکسالی است.

رفتن به سمت باغات مدرن؛ بهترین راهکار برای مقابله با خشکسالی است
به گزارش فرتاک نیوز،

در ابتدای این جلسه مهندس رستم پور با اشاره به اینکه پدیده خشکسالی همواره باغات را تهدید می کند افزود: امسال با خشکسالی شدیدی روبرو هستیم لذا بایستی با اتخاذ تصمیمات و اقدامات لازم باغات موجود حفظ شود.

وی با بیان اینکه حفظ باغات موجود یک ضرورت  است، گفت: با توجه به اینکه درختان باغات سرمایه باغداران به حساب می آید با بروز خشکسالی سرمایه باغداران در معرض خطر قرار می گیرد.

وی یکی از روشهای پیش بینی شده برای حفظ باغات را اصلاح ساختار آنها برشمرد خاطرنشان کرد: کاشت درختان باغات و سیستم آبیاری باغات سنتی است و همین ساختار سنتی بیشترین آسیب را از خشکسالی می بیند.

رستم‌پور با اشاره به توسعه باغات دیم در استان گفت: این باغات نیز بایستی اصلاح شوند.

وی خواستار تقویت حوضچه های آبگیر تامین کننده آب باغات برای مقابله با خشکسالی شد و افزود: با این کار می توان باغات را در سالهای بعد بهتر حفظ نمود.

وی در ادامه یکی از کلیدی ترین راهکارهای مقابله با خشکسالی را ایجاد سایبان در باغات دانست که مزایای فراوانی برای باغات دارد.

رستم پور گفت: ایجاد سایبان می تواند عوامل خسارتزای باغات را کاهش دهد.

وی با تاکید بر توسعه باغات مدرن تصریح نمود: با توسعه باغات مدرن می توانیم تولید را در واحد سطح بالا برده، مصرف آب را کاهش داده و تولید باغات را اقتصادی نمائیم و از اثرات خشکسالی در باغات نیز بکاهیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۵۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان