//
کدخبر: ۲۶۶۵۳۳ //

اعتراضِ زعفران‌کاران به تاخیر در پرداخت مطالبات‌شان، به‌حق است

چندی پیش زعفران‌کاران تربت‌حیدریه به تاخیر در پرداخت مطالباتشان اعتراض کردند، مدیر تعاون روستایی تربت‌حیدریه این تاخیر را یک مشکل کلی توصیف کرد و گفت: آنچه به عنوان تاخیر در پرداخت از سوی کشاورزان مطرح شده، به‌حق است.

اعتراضِ زعفران‌کاران به تاخیر در پرداخت مطالبات‌شان، به‌حق است
به گزارش فرتاک نیوز،

نسرین شیبانی اظهار کرد: زعفران در شهریور ماه سال گذشته با افت قیمت مواجه شد و در همین راستا به منظور حمایت از کشاورزان و طبق دستور وزیر وقت جهاد کشاورزی و مستند به دستورالعمل طرح خرید حمایتی زعفران مقرر شد از تاریخ هشتم آبان ماه ۹۸ تا سی‌ام آذر ماه ۹۸ وزارت جهاد کشاورزی به عنوان رئیس کمیته خرید زعفران و اتحادیه تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید، اقدام به خریداری زعفران در ۴ گرید کنند.

وی با اشاره به خرید حمایتی ۱۲ تُن زعفران از کشاورزان تربت‌حیدریه، افزود: این مقدار طلای سرخ در ۴ گرید شامل زعفران نگین به ارزش ۱۵ میلیون ریال، شبه نگین ۹۵ میلیون ریال، پوشال مرغوب ۹۰ میلیون ریال و پوشال معمولی ۸۲ میلیون ریال از زعفران‌کاران خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی تربت‌حیدریه بیان کرد: مرکز خرید حمایتی زعفران در این شهرستان از ۱۱۰۰ کشاورز زعفران تحویل گرفته است و تا کنون با ۵۶۷ نفر به طور کامل تصفیه حساب شده و بقیه زعفران‌کاران نیز ۷۰ درصد از طلب خود را دریافت کرده‌اند، مانده وجه و آنچه به عنوان تاخیر در پرداخت از طرف عموم کشاورزان مطرح می‌شود به‌حق است و باید این مبلغ تا کنون به زعفران‌کاران پرداخت می‌شد.

وی با بیان این نکته که تاخیر مطالبات زعفران‌کاران به شهرستان و استان خراسان رضوی برنمی‌گردد، گفت: این موضوع یک پروسه کلی دارد و تا کنون فرماندار شهرستان، روسای سازمان جهاد کشاورزی، تعاون روستایی استان و نماینده فعلی و قبلی مردم در مجلس تمام تلاش خود را برای ارائه طرح فروش زعفران انجام داده‌اند.

در طرح خرید حمایتی زعفران میزان ۷۴ تُن انواع زعفران از ۹۵۰۲ کشاورز در سطح استان خراسان رضوی توسط مراکز خرید تضمینی خریداری شده و تا کنون با ۵۳۴۷ نفر از زعفران‌کاران به طور کامل تصفیه حساب شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۵۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان