//
کدخبر: ۳۱۶۳۸۱ //

جدول برنامه ۲۴ ساعته قطعی برق در شیراز اعلام شد

همزمان با اعلام جدول برنامه جدید خاموشی برق در شهر شیراز، رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان فارس اعلام کرد: در سال جاری شاهد گرمای بی سابقه از فصل بهار بودیم که این امر سبب شد تا میزان مصرف درکشور ۱۹ درصد و در استان‌های فارس و بوشهر تا ۵۰ درصد افزایش یابد.

جدول برنامه ۲۴ ساعته قطعی برق در شیراز اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

احمدرضا خسروی، روز دوشنبه ، اعمال مدیریت مصرف برق از سوی شهروندان و مدیریت سمت تقاضا در این شرایط سخت را یکی از مهمترین راهکارهای کنترل و پایدار نگهداشتن شبکه برق عنوان کرد و افزود: ما پیوسته در تلاشیم در جهت ایجاد رفاه و آسایش و جلب رضایت عمومی از تمام ظرفیت های ارتباطی موجود استفاده نماییم.
وی  ابراز امیدواری کرد با مشارکت و همراهی ها بتوانیم ضمن تامین برق مطمئن و پایدار جهت شهروندان از اوج بار تابستان ۱۴۰۰ نیز با موفقیت عبور نماییم.

بر اساس گزارش دریافتی ایرنا ، برنامه خاموشی برق در حوزه شیراز نیز به صورت ۲۴ ساعته اعلام شده است ، بر اساس این جدول و برنامه اعمال شده شهروندان می‌توانند ساعات خاموشی خود را بر اساس برنامه پیش بینی نمایند.
در برنامه جدید مدیریت مصرف برق، ساعات خاموشی مناطق مختلف شهر شیراز در هر شبانه‌روز اعلام شده است.
در جدول جدید، برای ساعات ۲۳ تا هفت صبح روز بعد نیز برنامه خاموشی پیش بینی شده است. در جدول قبلی خاموشی سال ۱۴۰۰، ساعات اعلامی قطعی برق بین ساعت هفت صبح تا ۲۳ درج شده بود.
این در حالی است که به گفته سخنگوی صنعت برق  سه روز بسیار گرم را پیش رو داریم  روز یکشنبه سیزدهم تیرماه جاری نیاز مصرف به ۶۵ هزار و ۹۰۰ مگاوات رسید که تاکنون در صنعت برق سابقه نداشته است، اما با توجه به گرمای پیش رو، احتمال این که این رقم از ۶۶ هزار مگاوات فراتر رود، وجود دارد.
مصطفی رجبی مشهدی  با اشاره به این که نیروگاه‌های کشور توان تولید بیش از ۵۵ هزار مگاوات را ندارند، خاطرنشان کرد: هم اکنون شاهد فاصله ۱۱ هزار مگاواتی تولید و مصرف برق هستیم که این میزان فاصله تولید و مصرف را باید با فعالیت‌ها و برنامه‌های جابجایی بار صنایع و مشترکان عمده پر کنیم و یا اگر امکان پذیر نباشد، ناچار به اعمال خاموشی خواهیم شد.

جدول برنامه ۲۴ ساعته قطعی برق در شیراز اعلام شد

 

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۳۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان