//
کدخبر: ۳۱۴۸۷۱ //
دادستان کرمانشاه:

ماهیانه ۴۸۰۰ پرونده در دادسرای کرمانشاه رسیدگی می‌شود/سعی می‌کنیم مطالبات مالباختگان گلیم و گبه را تا پایان تابستان پرداخت کنیم

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: به طور میانگین ماهیانه ۴۸۰۰ پرونده در دادسرای کرمانشاه رسیدگی می شود.

 ماهیانه ۴۸۰۰ پرونده در دادسرای کرمانشاه رسیدگی می‌شود/سعی می‌کنیم مطالبات مالباختگان گلیم و گبه را تا پایان تابستان پرداخت کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه امروز (اول تیر ماه ۱۴۰۰) برگزار شد.

شهرام کرمی در ابتدای این جلسه با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت:به طور میانگین ماهیانه ۴۸۰۰ پرونده در دادسرای استان رسیدگی می‌شود.

وی افزود: علیرغم اینکه در سال ۹۹ حدود ۲۰ درصد (۵۸ هزار) به حجم پرونده های ورودی دادسرا افزوده شد ولی به ۵۹ هزار و ۵۰۰ پرونده رسیدگی گردید و هم اکنون نیز ۷ هزار و۲۰۰ فقره پرونده در شعب دادسرا باقی مانده و سعی داریم اطاله دادرسی در دادسرا را به پایین ترین حد برسانیم.

مدعی‌العموم کرمانشاه در ادامه با اشاره به پرونده های مسن دادسرای کرمانشاه نیز گفت: استان کرمانشاه در حوزه پرونده های معوق خوب عمل کرده و حدود ۶۲ درصد از پرونده های مسن تعیین تکلیف شده است.

کرمی اجرای احکام را ثمره یک دادرسی از بدو تا ختم در اجرای احکام کیفری دانست و افزود: در سال ۹۹ حدود ۲۱۰۰ پرونده از میزان موجودی های این شعبه کاسته شده است.

دادستان کرمانشاه همچنین با اشاره به الکترونیکی شدن ثبت دفاتر ورسیدگی قضایی به پرونده ها نیز گفت:هر چندحرکت از روش‌ سنتی به الکترونیک دارای مشکلاتی است ولی دادسرای کرمانشاه با همت همکاران و تلاش شبانه روزی آنها توانست میانگین رتبه استان را از رتبه ۲۷ در سال ۹۸ به رتبه پنجم در سال ۹۹ برساند و در این زمینه صعود ۲۲ پله ای داشته ایم.

این مقام مسئول در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به ابلاغ های الکترونیکی نیز اظهار داشت:  پیش از این حدود ۷۶ درصد ابلاغ ها در دادسرا به صورت الکترونیک انجام می گرفت ولی هم اکنون این میزان به ۹۷ درصد رسیده که توانسته ایم از نظر مادی و معنوی در این پرونده ها مثمر ثمر باشیم.

وی موضوع مرخصی زندانیان در ایام کرونا را در استان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در زندان مرکزی قریب به ۵ هزار زندانی از ظرفیت مرخصی در ایام کرونا استفاده کردند همچنین در طرح پایش زندانیان نیز حدود یکهزار زندانی آزاد شدند و در این زمینه حائز رتبه دوم کشور شدیم.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه خاطر نشان کرد: با وجود ظرفیت های بسیاری که در استان کرمانشاه وجود دارد در زمینه اشتغال با مشکل روبرو هستیم و عدم اشتغال زمینه ساز بزهکاری در استان شده است ولی علیرغم تمام مشکلات و نگاه امنیتی به استان با توجه به اینکه کرمانشاه نهمین شهر پرجمعیت کشور است ولی در همه جرائم پایین تر از رتبه نهم کشور هستیم و در زمینه نزاع نیز هم در رتبه شانزدهم کشور قرار داریم که در این زمینه از مردم می خواهیم در مورد شرایط استان سیاه نمایی نکنند.

کرمی با اشاره به مطالبات شاکیان پرونده گلیم و گبه نیز گفت: از ۱۳ هزار شاکی این پرونده هم اکنون مطالبات ۲۰۰ نفر با طلب حدود ۱۷ میلیارد تومان باقی مانده است، اموالی هم که از متهم وجود دارد که به آسانی قابل فروش نیست ولی سعیمان اینست که تا پایان تابستان این پرونده را به سرانجام برسانیم.

دادستان کرمانشاه در پایان افزود: ضمن اینکه سیاست دادسرای کرمانشاه مدارا و مصالحه با جرائم کم اهمیت است ولی با جرائمی که امنیت جامعه را مختل می کند برخوردی قاطع، بازدارنده و عبرت آموز خواهیم داشت.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۸۷۱ //
ارسال نظر
 
  • طلب کار

    سلام آقای دادستان انشاالله پرونده گلیم گبه تمام بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان