//
کدخبر: ۳۰۷۰۱۵ //

غربالگری افراد در معرض خطر کرونا در کرمانشاه

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: سعی می کنیم تا آخر اردیبهشت یا نهایتا اواسط خرداد ماه تمامی جامعه هدف که سالمندان و افراد در معرض خطر هستند را برای بار دوم علیه بیماری کرونا غربالگری کنیم.

غربالگری افراد در معرض خطر کرونا در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر رضا منصوری در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اجرای خوب طرح شهید سلیمانی در استان کرمانشاه به منظور کنترل کرونا، گفت: در حالی که بر اساس پروتکل های اجرای طرح باید به ازای شناسایی هر یک نفر مبتلا به کرونا از 10 نفر از اطرافیان او تست کرونا اخذ شود، این آمار در استان به ازای هر یک نفر بین 18 تا 22 نفر است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی باید حداقل 30 درصد سالمندان، زنان باردار و سایر افراد در معرض خطر غربالگری شوند، گفت: در استان کرمانشاه در زمینه اجرای این  طرح موفق بوده ایم، به نحوی که در یک مرحله در ماه های بهمن و اسفند تمام سالمندان و افراد در معرض خطر مثل زنان باردار را غربالگری کردیم.

وی ادامه داد: جمعیت سالمندان و افراد در معرض خطر در استان حدود 1.3 میلیون نفر است که 60 تا 65 درصد جمعیت استان را شامل می شود و همه این افراد یکبار علیه کرونا غربالگری شده اند.

منصوری  در ادامه با اشاره به آغاز مرحله دوم غربالگری سالمندان و افراد در معرض خطر کرونا  در استان در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: سعی می کنیم تا اواخر اردیبهشت یا نهایتا اواسط خرداد ماه تمامی جامعه هدف را برای بار دوم علیه بیماری کرونا غربالگری کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت اجرای طرح شهید سلیمانی غربالگری سالمندان و افراد در معرض خطر مثل زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و... است، گفت: غربالگری این افراد با توجه به خطرناک بودن بیماری برای آنها در برنامه است که این افراد با اولویت ساکنین مناطق حاشیه ای غربالگری می‌شوند.

وی سپس با اشاره به پای کار بودن نیروهای بسیجی در اجرای طرح حاج قاسم، گفت: در مرحله جدید اجرای طرح قرار شده در صورت نیاز نیروهای بسیجی در حوزه واکسیناسیون کرونا هم پای کار بیایند.

وی در ادامه با بیان اینکه ویروس کرونای انگلیسی قدرت سرایت خیلی بیشتری در مقایسه با کرونای معمولی دارد، گفت: اگر ویروس کرونای معمولی فقط افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای را درگیر می کرد، نوع جهش یافته این ویروس تمامی سنین از کودک و جوان گرفته تا افراد مسن و سالخورده و حتی ورزشکاران را هم  درگیر می کند، لذا از مردم تقاضا می شود برای اینکه خود  وعزیزانشان درگیر بیماری نشوند، پروتکل های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

وی از همه مردم خواست تا از دورهمی ها و تجمعات پرهیز کرده و به هیچ عنوان در مراسم شادی و عزا شرکت نکنند، چون حضور در این نوع مراسم احتمال شیوع بیماری را خیلی بالا می برد.

وی گفت: افراد در صورت داشتن علائم بیماری کرونا می توانند با سامانه 4030 تماس بگیرند تا خدمات لازم به آنها داده شود.

منصوری تاکید کرد: اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم گرفتار خواهیم شد و وضعیتی بدتر از آبان کرونایی 1399 در کرمانشاه را تجربه خواهیم کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۷۰۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان