//
کدخبر: ۳۰۴۰۰۴ //

احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی مازندران از ورود دو سامانه گرم و بارشی در استان خبر داد و گفت: افزایش پتانسیل آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع، احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در مناطق مستعد ارتفاعات، آسیب به سازه های کم مقاوم و خزانه های برنج مورد انتظار است.

 احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در مازندران

احمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار از هشدار  شماره یک هواشناسی مازندران مورخه  سطح نارنجی آگاهی و اقدام در استان خبر داد و در توصیف سامانه اول اظهار کرد: شکل‌ گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی در استان مورد انتظار است و زمان فعالیت سه شنبه ۳ فروردین تا چهارشنبه شب ۴ فروردین ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی افزود: نوع مخاطره این سامانه افزایش محسوس دما ( بین ۱۰ تا ۱۵ درجه) و وزش باد گرم شدید به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات استان است.

به گزارش فرتاک نیوز،معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران در توصیف سامانه دوم خاطرنشان کرد: شکل‌ گیری جربانات خنک شمالی سامانه بعدی مورد انتظار در استان بوده و زمان فعالیت این سامانه، پنجشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ است.

اسدی درباره نوع مخاطره سامانه دوم گفت:  کاهش محسوس دما ( بین ۱۰ تا ۱۵ درجه)، وزش باد شدید خنک شمالی، مواج شدن دریا و رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه اثر سامانه بارشی در کل استان بوده، درباره اثر مخاطره، گفت: افزایش پتانسیل آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع، احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در مناطق مستعد ارتفاعات، آسیب به سازه های کم مقاوم و خزانه های برنج مورد انتظار است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران در توصیه‌ای خاطرنشان کرد: پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع، عدم صعود کوهنوردان به ارتفاعات، مقاوم سازی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها و خزانه برنج و سایر اقدامات پیشگیرانه به طور جدی توصیه می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۰۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان