//
کدخبر: ۳۰۱۶۷۷ //

تعطیلی خوزستان فعلا منتفی است

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تعطیلی خوزستان فعلا منتفی است، گفت: تعطیلی دو هفته‌ای برای مرزهای خوزستان داریم اما تعطیلی دو هفته‌ای برای خود خوزستان نداریم.

تعطیلی خوزستان فعلا منتفی است

قاسم سلیمانی‌دشتکی در خصوص دیدار با مقامات کشوری در تهران اظهار کرد: در سفر به تهران با وزیر کشاورزی، وزیر نیرو، وزیر نفت، وزیر کشور و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار و جلسه داشتیم. جلساتی نیز با مسئولان صندوق توسعه ملی و دبیر هیات دولت برگزار کردیم.

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: در صندوق توسعه ملی امضاء و ابلاغ باقی‌مانده اعتبارات فاضلاب اهواز دریافت شد. پیش از این دستور، از ۵۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده برای فاضلاب اهواز ۱۳ میلیون دلار تخصیص داده شده بود. در هفته گذشته ۷ میلیون دلار ابلاغ شد و اکنون با پرداخت ۳۰ میلیون دلار باقی‌مانده موافقت شده که به زودی ابلاغ می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در مجموع حدود یک هزار میلیارد تومان برای فاضلاب اهواز آماده شده است؛ قرارگاه خاتم پیمانکار اجرای این طرح‌ها است و امیدواریم هرچه سریعتر کارها را پیش ببرد.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به دیدار با وزیر نفت گفت: با آقای زنگنه به تفاهم رسیدیم که طرحی از سوی استان خوزستان آماده شود تا وزارت نفت بتواند از طریق دو منبع، حدود ۲ میلیارد دلار کمک بلاعوض برای چهار شاخص اجرای سیستم فاضلاب در شهرهای مختلف، تکمیل پروژه‌های آب شرب، جمع‌آوری آب‌های سطحی و جمع‌آوری سیلاب‌ها، در مدت چند سال به خوزستان اعطا کند.

وی افزود: قرار است استان خوزستان در مدت دو هفته طرح خود را آماده کند تا وزارت نفت از طریق صندوق توسعه ملی و یا در قالب ۲ درصد درآمدهای نفت به عنوان یک لایحه مستقل، این عدد را در سه تا چهار سال به خوزستان کمک کند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در خصوص کمک به شهرداری‌ها نیز از وزیر کشور قول مساعدی گرفته شده است. در خصوص پرداخت اعتبارات به آبداران آب و فاضلاب نیز جلساتی داشتیم تا گشایش‌هایی برای آن‌ها انجام شود.

وی در خصوص تعطیلی خوزستان گفت: تعطیلی دو هفته‌ای برای مرزهای خوزستان داریم اما تعطیلی دو هفته‌ای برای خود خوزستان نداریم.

سلیمانی‌دشتکی افزود: در غربالگری که در استان خوزستان انجام می‌شود، متاسفانه روزانه حدود ۲ هزار تست مثبت است که حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از این تعداد بیمار حتما باید بستری شوند و باقی افراد نیز باید در خانه قرنطینه شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۶۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان