//
کدخبر: ۲۹۹۵۹۳ //

کرونای جهش یافته در کمین هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به نشانه‌های شیوع ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی و آفریقایی در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات، کنترل و مراقبت جدی در هرمزگان صورت می‌گیرد.

 کرونای جهش یافته در کمین هرمزگان

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با خبرنگار، با بیان اینکه  شمار بیماران مبتلا به کرونا و بیماران قرنطینه در استان افزایش یافته است، اظهار کرد: طی یک هفته گذشته درصد مثبت شدن تست های کرونا در هرمزگان با رشد ۴ درصدی همراه بوده که از علائم خطر شروع پیک است.

وی اظهار کرد: کاهش شمار بستری و فوتی های کرونا نباید موجب سهل انگاری و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شود چرا که کرونای انگلیسی با درصد شیوع و مرگ و میر بیشتر، در حال جایگزین شدن کرونای فعلی است.

به گزارش فرتاک نیوز،نوروزیان با اشاره به اینکه در بیست و پنجمین روز از بهمن ماه، فوتی بر اثر کرونا در هرمزگان ثبت نشد، خاطرنشان کرد: اکنون از ۱۰۵ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های هرمزگان، ۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۸ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۵۰۶ بیمار مبتلا به کرونا در قرنطینه خانکی هستند و شمار جانباختگان این بیماری در هرمزگان ۱۰۰۸ نفر است، تصریح کرد: شهرستان‌های قشم، بندرلنگه و بستک از وضعیت نارنجی شیوع کرونا، به زرد تغییر یافتند و شهرستان‌های میناب، جاسک و پارسیان در وضعیت زرد شیوع کرونا و مابقی در وضعیت آبی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال تا ۲۸ بهمن در شهرستان‌های بشاگرد، جاسک و رودان برای کودکان زیر ۵ سال انجام می شود، عنوان کرد: مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال از ۱۶ تا ۱۹ اسفند صورت می‌گیرد و برای واکسیناسیون، کارشناسان بهداشت به درب منازل مراجعه می‌کنند.

نوروزیان در پایان بیان کرد: امسال بیش از ۲۵ هزار کودک زیر ۵ سال در سه شهرستان شرق هرمزگان علیه فلج اطفال واکسینه می‌شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۵۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان