//
کدخبر: ۲۹۰۶۹۹ //

ستاد بحران گناباد در حالت آماده باش!

فرماندار گناباد با اشاره به آماده باش ستاد بحران این شهرستان برای امداد رسانی و خدمات لازم به دنبال بارشهای شدید و سیلابهای احتمالی خواستار افزایش آمادگی مسوولان ذیربط در این زمینه شد.

ستاد بحران گناباد در حالت آماده باش!

حامد قربانی روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران گناباد افزود: باید با برگزاری رزمایش، آمادگی و نقاط ضعف و قوت دست اندرکاران و مسوولان مربوطه برای سرعت بخشی در ارایه خدمات به آسیب دیدگان در زمان سیلاب و بارش شدید باران و کولاک احتمالی طی چند روز آینده بررسی شود تا در زمان وقوع بحران با مشکل مواجه نشویم و مخاطرات را کاهش دهیم.

به گزارش فرتاک نیوز،وی ضمن تاکید بر افزایش هماهنگی بین شهرداریها، دهیاریها و شرکتهای خدمات رسان نظیر آب، برق و گاز و فرماندهی انتظامی و بسیج گفت: ماشین آلات و تجهیزات بخشهای خدماتی و امدادی باید طی چند روز آینده در گناباد باشد تا در زمان وقوع بحران در حداقل زمان ممکن خدمات به مردم ارایه و نسبت به بازگشایی مسیلها اقدام شود.

فرماندار گناباد خواستار اهتمام بیشتر رسانه های جمعی برای اطلاع رسانی اطلاعیه ها و هشدارهای هواشناسی به مردم و در فصای مجازی شد.

قربانی افزود: باید مکانی برای اسکان اضطراری مسافران و در راه ماندگان در زمان وقوع بحران سیلاب و بارش شدید نزولات جوی در نظر گرفته شود.

وی اتخاذ تمهیدات لازم برای تامین سوخت و آرد روستاهای صعب العبور شهرستان گناباد که در زمان وقوع بحران تا چند روز امکان تردد در محورهای مواصلاتی آنها وجود ندارد را خواستار شد.

فرماندار گناباد ضمن انتقاد از ساخت و سازها در حریم برخی رودخانه ها و کانالها و مسیلهای گناباد گفت: در صورت بروز حوادث و اتفاق برای ساکنان این بناها شرکتهای خدمات رسان که به آنها خدمات ارایه دادند باید پاسخگو باشند.

قربانی خواستار اهتمام مسوولان مربوطه به لایروبی مسیلها و اطلاع رسانی به کشاورزان در زمینه مخاطرات و آسیبهای بحران احتمالی چند روز آینده شد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی گناباد هم گفت: بارش باران که از عصر یکشنبه در این شهرستان آغاز شده است تا سه شنبه ادامه دارد و در ارتفاعات و بخش کاخک همراه با بارش برف خواهد بود.

داریوش شیبانی گفت: بیشترین میزان بارندگی طی چند روز آینده جنوب و مرکز استان خراسان رضوی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۶۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان