//
کدخبر: ۲۸۸۲۱۸ //

۱۵ استان منتظر بارش شدید باشند

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش شدید باران در ۱۵ استان کشور طی امروز و فردا (۳۰ آبان و ۱ آذرماه) خبر داد.

15 استان منتظر بارش شدید باشند

صادق ضیاییان در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به اینکه امروز (۳۰ آبان) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: این سامانه بارشی شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از جنوب غرب و مرکز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در پی ورود این سامانه بارشی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در مناطق ذکر شده پیش‌بینی می‌شود همچنین در ارتفاعات زاگرس مرکزی، البرز مرکزی، ارتفاعات غرب و شمال غرب کشور بارش برف رخ خواهد داد و در مناطق مستعد غرب و جنوب غرب کشور ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

به گزارش فرتاک نیوز،ضیاییان در ادامه با بیان اینکه امروز (۳۰ آبانماه) شدت بارش در استان‌های لرستان، غرب چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال خوزستان و کرمانشاه است، گفت: فردا (۱ آذرماه) علاوه بر تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور گستره فعالیت آن شمال شرق را نیز دربرمی‌گیرد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی شدت بارش فردا در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، زنجان، قزوین، تهران، قم و البرز خواهد بود.

ضیاییان در ادامه تصریح کرد: طی روز یکشنبه (۲ آذرماه) در سواحل شمالی، شمال شرق، شرق، جنوب غرب، مرکز، جنوب و در بخش‌هایی از جنوب شرق، شمال غرب و غرب کشور بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۳ و ۴ آذرماه) در سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از جنوب شرق و هرمزگان بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت، گفت: طی سه روز آینده غرب دریای خزر مواج است. همچنین از عصر امروز (۳۰ آبانماه) به‌تدریج شمال خلیج‌فارس و طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱ و ۲ آذرماه) خلیج فارس مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱ آذرماه) ابری و مه آلود همراه با بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۲ آذرماه) نیز ابری همراه با مه صبحگاهی، گاهی بارش پراکنده همراه با وزش باد و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۲۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان