//
کدخبر: ۲۷۸۰۹۸ //

استاندار کرمانشاه وضعیت نماهای ساختمانهای شهری را مطلوب ندانست

استاندار کرمانشاه گفت: انتظار است سازمان نظام مهندسی ساختمان احساس مسئولیت بیشتری نسبت به نمای ساختمانها و سیمای شهری کرمانشاه داشته باشد.

استاندار کرمانشاه وضعیت نماهای ساختمانهای شهری را مطلوب ندانست

هوشنگ بازوند در نشست با اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، به تلاش های صورت گرفته برای معرفی کرمانشاه به عنوان نهمین کلانشهر کشور اشاره کرد و افزود: تبدیل کرمانشاه به کلانشهر، ظرفیت و فرصتی برای توسعه بوده و نیاز است سازمان نظام مهندسی ساختمان در این عرصه نقش آفرینی موثری داشته باشد.

به گزارش فرتاک نیوز،بازوند با بیان اینکه ساخت و ساز صحیح و نمای زیبا از اجزای گردشگری است، اظهار داشت: نظام مهندسی ساختمان با ورود جدی به این موضوع می تواند شرایطی برای تغییر وضعیت و ایجاد سیمای زیبا شهری با بهره مندی از نمادهای مناسب و متناسب ایجاد  کند.

استاندار کرمانشاه وضعیت نماهای ساختمانهای شهری را مطلوب ندانست و گفت: نظام مهندسی باید در راستای زیباسازی ساختمانها احساس مسئولیت بیشتری ونقش پررنگ تری در ساخت و سازهای جدید داشته باشد تا معرف جایگاه واقعی کرمانشاه به عنوان یک کلانشهر باشد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: تحول در حوزه ساخت و  ساز نیاز به استقلال و نوآوری دارد و دولتی ها به دلیل برخی موانع کاری خیلی نمی توانند نوآوری داشته باشند، اما بخش خصوصی می تواند خلاقانه کار کند.

وی تأکید کرد: وظیفه داریم آسایش و آرامش مردم را فراهم کنیم و اگر نتوانیم این موضوع را فراهم کنیم؛ طبعا سرمایه از این شهر می رود، بنابراین حق شهروندان است که در ساخت و سازها به نیازهای آنها توجه شود. در حال پیگیری ایجاد شهر جدیدی در  کرمانشاه هستیم که امکان زندگی با ساختاری جدید و مورد علاقه مردم فراهم شود.

بازوند در ادامه این نشست نقش نظام مهندسی ساختمان را در توسعه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: انتظار داریم این جدیت و تلاش با حضور ۱۵ هزار نفر عضو بیشتر شود و شهری زیبا با سیمایی جذاب را در آینده داشته باشیم

وی همچنین از زحمات مهندسین در فرآیند بازسازی و احداث ۱۳۰ هزار واحد مسکونی، فرهنگی و آموزشی در مناطق زلزله زده استان تقدیر کرد.

مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست گفت:  سال 97 در استان 900 هزار مترمربع ساخت و ساز انجام شد که بر اساس پیش بینی صورت گرفته این میزان در بخش خصوصی در سال 99 به یک میلیون و 700 هزار متر مربع می رسد.

وی اظهار داشت: در سه ماهه اول امسال 400 هزار مترمربع و تا به امروز 700 هزار مترمربع ساخت و ساز در استان انجام شده که با توجه به زمانبندی صدور پروانه ها و مجوزها پیش بینی می شود اهداف سال 99 محقق شود.

معاون عمرانی استاندار در ادامه افزود: حدود 10 هزار واحد مسکونی نیز در قالب طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمانشاه احداث می شود که قرارداد پنج هزار واحد آن با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران امضاء شده است.

سالاری به پیش بینی گردش مالی 8400 میلیون تومانی در بخش ساختمان اشاره کرد و گفت: رونق ساخت و ساز سبب افزایش اشتغالزایی می شود و در تمامی پروژه ها اشتغال مهندسین نیز مدنظر قرار گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۰۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان