//
کدخبر: ۲۷۳۶۱۰ //

مردم فکر نکنند که زدن ماسک به تنهایی کفایت می‌کند!

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: برای رعایت فاصله اجتماعی در اتوبوس و سوار کردن سه مسافر در تاکسی، راهنمایی و رانندگی و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج باید جدیت بیشتری داشته باشند.


 مردم فکر نکنند که زدن ماسک به تنهایی کفایت می‌کند!

افسون تیزویر روز یکشنبه ۱۳ مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تعداد بالای بیماران کرونایی البرز ناشی از رعایت نکردن فاصله اجتماعی، استفاده نکردن از ماسک و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی طی ۱۵ روز اخیر است، اظهار کرد: اگر امروز مردم نسبت به توصیه‌های بهداشتی که مرتب از تریبون‌های مختلف تکرار می‌شوند، توجه نکنند، شرایط  ۱۵ روز آینده استان به همین شکل باقی می‌ماند و همچنان شاهد وضعیت قرمز در البرز و تخت‌های پر بیمارستانی خواهیم بود.

به گزارش فرتاک نیوز، وی ادامه داد: متاسفانه هر روز تعدادی از شهروندان ما در گروه‌های سنی مختلف به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند و خانواده‌هایی عزادار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین روش برای پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده از ماسک است، توضیح داد: البته مردم نباید فکر کنند که زدن ماسک به تنهایی کفایت می‌کند و باید در کنار آن حتما فاصله ۱.۵ متری از یکدیگر و شستشوی مداوم دست‌ها را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه ناظران دانشگاه علوم پزشکی به فراخور توان خود نظارت دقیقی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی دارند، افزود: درصورتی‌که واحدی اعم از ادارات دولتی و خصوصی، مغازه ها، واحدهای صنفی و ... نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و ضرورت استفاده مراجعان از ماسک توجه نکنند، بلافاصله پلمب می شوند.

تیزویر تاکید کرد: با توجه به اینکه تعداد ناظران دانشگاه علوم پزشکی به گونه‌ای نیست که در ۲۴ ساعت شبانه روز بتوانند در تمامی نقاط استان حضور یابند، از مردم درخواست می‌شود برای گزارش تخلفات در این حوزه بازوی ما باشند و بی توجهی‌ها را گزارش دهند.

این مسئول گفت: مردم در صورت مشاهده تجمعات از جمله عروسی و همایش و ... باید موضوع را به مراکز بهداشت اطلاع رسانی کنند یا با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند تا ناظران بهداشت به سرعت به محل مراجعه و برخورد لازم را صورت دهند.

وی در ادامه با گلایه از وضعیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها و سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت توضیح داد: برای رعایت فاصله اجتماعی در اتوبوس و سوار کردن سه مسافر در تاکسی، راهنمایی و رانندگی و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج باید جدیت بیشتری داشته باشند چون در حال حاضر این مساله در بسیاری از موارد رعایت نمی‌شود که نتیجه آن چیزی از به خطر افتادن سلامت مردم در پی ندارد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: درمورد استفاده از مترو هم باید گفت اگر مردم می‌بینند در مترو فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود و برخی نسبت به استفاده از ماسک بی تفاوت هستند، از وسیله دیگر برای جابجایی استفاده کنند چون مترو فضایی بسته است و امکان جابه جایی هوا به خوبی وجود ندارد که همین احتمال شیوع ویروس را ساده تر می کند.

این مسئول در پاسخ به اینکه آیا انجام امور درمانی و مراجعه به مطب پزشکان در شرایط فعلی اشکال دارد یا نه، گفت: برای انجام امور زیبایی که به هیچ وجه ولی اگر شهروندان با مشکل جدی مواجه باشند، چاره‌ای نیست ولی حتما باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۶۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان