//
کدخبر: ۲۶۵۵۵۹ //

زنگ خطر کرونایی در سقز به صدا در آمد!

فرماندار سقز با اشاره به شیوع گسترده کرونا در سقز و دیگر شهرهای همجوار این شهرستان بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه توسط اقشار مختلف تاکید کرد.

زنگ خطر کرونایی در سقز به صدا در آمد!
به گزارش فرتاک نیوز،

کامیل کریمیان در جلسه ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه عده ای از مردم به توصیه های بهداشتی توجه نمی کنند و شاهد هستیم که در خانه باغ ها و مکان های مختلف، نسبت به برگزاری مراسم عروسی اقدام می کنند، اظهار کرد: با دستور دادستانی با این افراد برخورد قاطع می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در روزهای گذشته شاهد مرگ افراد جوان و میانسال مبتلا به کرونا در سقز بوده ایم عنوان کرد: رعایت نکنیم شاهد مرگ بیشتر عزیزانمان خواهیم بود.

کریمیان با اشاره به شیوع بیماری در روستاها، از بخشداران نیز خواست تا در راستای جلوگیری از همه گیر شدن این ویروس، دهیاران از برگزاری مراسم ها و هر نوع تجمع، جلوگیری و مراتب را برای برخورد قانونی به پاسگاه های انتظامی مستقر در بخش اعلام کنند.

وی بر تعطیلی بوفه داخل پارک ها به مدت یک هفته، جمع آوری معتادان متجاهر، رعایت کامل پروتکل ها به ویژه در سرای سالمندان، حضور در ادارات با ماسک،  تعطیلی رستوران ها و ارائه خدمات فقط در قالب غذاهای بیرون بر، تعبیه غسال خانه موقت برای فوت شدگان کرونایی، عدم برگزاری نماز جماعت در مساجد و تکایا، ایجاد محدودیت در مراکز تفریحی توسط شهرداری و محدودیت در رفت و آمد جاده های منتهی به تفرجگاه ها و  حضور نیافتن کارمندان با علایم مشکوک در سرکار تصریح کرد.

فرماندارسقز همچنین عنوان کرد: جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی توسط کمپین های مردمی، تولید ماسک و دستکش و روپوش ارزان بایستی از سرگرفته شود.

زنگ خطر افزایش مبتلایان کرونا در سقز

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز هم افزایش آمار مبتلایان در سقز را زنگ خطری برای سلامت شهروندان برشمرد.

دکتر انور بهرامی افزود: امروز بسیاری از مردم عقیده دارند که ویروس کرونا ضعیف شده و دیگر آن کشندگی روزهای اول را ندارد که این تصور باطلی است.

وی خطر شیوع کرونا را بسیار جدی برشمرد و بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط همه مردم تاکید کرد.

بهرامی، آمار بستری های کرونا در دو سه روز گذشته در بیمارستان امام خمینی ( ره) سقز را 33 نفر اعلام و خاطر نشان کرد: اگر مردم همکاری نکنند بی شک این آمار روند افزایشی و نگران کننده خواهد داشت.

وی سن مبتلایان و برخی فوتی های به کرونا در چند روز گذشته در شهرستان را زیر 20 سال اعلام و خاطرنشان کرد: مردم باید از برگزاری و یا شرکت در برنامه های گروهی مثل عروسی، عزا و ...، خودداری کنند تا شاهد کاهش شیوع و آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان باشیم.

بهرامی با اشاره به کمبود و نبود امکانات لازم همچون ماسک و لباس های ویژه پرستاران و بستری های کرونایی در بیمارستان های سقز، از خیران و عموم مردم خواست در این راستا حوزه بهداشت و درمان را یاری کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۵۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان