//
کدخبر: ۲۵۷۲۹۸ //

دانشجویان نگران شهریه نباشند

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی گفت: دانشجویان می توانند صرفا با پرداخت شهریه ثابت دانشگاه اقدام به ثبت نام کنند و نگران پرداخت شهریه متغیر خود نباشند چراکه تمهیداتی برای کمک به دانشجویان جهت پرداخت شهریه متغیر اندیشیده شده است.

دانشجویان نگران شهریه نباشند
به گزارش فرتاک نیوز،

علی اکبر ملکی راد در گفت و گو با خبرنگار، در خصوص آخرین وضعیت آموزشی این دانشگاه اظهار کرد: طبق هماهنگی هایی که با مرکز دانشگاه های پیام نور کشور به عمل آمده است، دروس تئوری نیم سال جاری دانشگاه به صورت کاملا آنلاین و از طریق آموزش مجازی برای همه دانشجویان ارائه می شود. برای دروس عملی نیز در نظر داریم در صورت مساعد بودن شرایط،  کلاس هایی را به صورت حضوری در تابستان برای متقاضیان این دروس ارائه دهیم.

وی از آمادگی کامل این دانشگاه برای ارائه سامانه های آموزش مجازی به سایر دستگاه ها و ارگان های استان خبر داد و افزود: از آنجاکه آموزش مجازی در کشور ما سابقه زیادی ندارد، ممکن است در برخی مراکز، زیرساخت های لازم برای تحقق این امر وجود نداشته باشد که در همین راستا دانشگاه پیام نور استان مرکزی این آمادگی را دارد که در صورت نیاز، زیرساخت های سامانه های آموزش مجازی خود را در اختیار سایر دستگاه ها و مراکز استان قرار دهد.

ملکی راد تصریح کرد: در حال حاضر هیچ دانشجویی در دانشگاه به صورت حضوری رفت و آمد ندارد و سایر کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه نیز به صورت دو سوم کل افراد در این دانشگاه حضور پیدا می کنند. برای سهولت در ارتباط با دانشجویان، تمامی خطوط تلفن این مرکز در ساعات اداری کاملا پاسخگوی سوالات و درخواست های دانشجویان خواهد بود و سعی شده است تا به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا حد امکان از رفت و آمدهای غیر ضروری در محیط دانشگاه پرهیز شود.

وی با تاکید بر اینکه سرورهای آموزش مجازی این دانشگاه در کل استان قابلیت دسترسی و استفاده دارند، بیان کرد: پیش از این تنها در برخی از مراکز پیام نور استان قابلیت استفاده از سامانه آموزش مجازی وجود داشت، اما پس از شیوع ویروس کرونا و تصمیم گیری نهایی مبنی بر استفاده از این سامانه ها، تمامی دانشگاه های پیام نور استان برای ارائه آموزش به صورت مجازی مجهز شده اند.

وی افزود: دانشگاه پیام نور در واقع تنها دانشگاه مجازی کشور است و امیدواریم با تقویت زیرساخت های آموزش مجازی، بتوان از تمام اساتید سطح کشور به صورت مجازی و برای تمام مراکز پیام نور استان ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تمام ملزومات بهداشتی و ضدعفونی کننده برای کارکنان دانشگاه در نظر گرفته شده است، گفت: در مدت شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه، دو خط تلفن برای مشاوره غیر حضوری کارکنان و دانشجویان در نظر گرفته شده است که در ساعات اعلام شده پاسخگوی تماس افراد در خصوص این بیماری خواهد بود. همچنین سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور کشور اخیرا اقدام به راه اندازی کتابخانه دیجیتال منابع درسی دانشجویان کرده است که البته این کتابخانه برای دانشجویان سایر دانشگاه های کشور نیز قابل استفاده خواهد بود.

وی در خصوص شهریه دانشگاه نیز تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی دانشگاه ها، دانشجویان این دانشگاه می توانند صرفا با پرداخت شهریه ثابت این دانشگاه، ثبت نام کنند و فرصتی نیز برای پرداخت شهریه متغیر آنان در نظر گرفته شده است. همچنین دانشجویان می توانند با دریافت وام هایی که دانشگاه در همین زمینه به متقاضیان پرداخت می کند، اقدام به پرداخت شهریه خود کنند.

وی با بیان اینکه زمان بازگشایی این دانشگاه صرفا تابع تصمیمات قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی خواهد بود، اظهار کرد: تا زمانی که دستورات لازم از استانداری مرکزی به دانشگاه ابلاغ نشود، دانشگاه همچنان تعطیل خواهد بود و زمان حضور دانشجویان در محیط دانشگاه برای برگزاری کلاس ها و امتحانات، کاملا در اختیار رئیس سازمان قرار دارد و با توجه به وضعیت شیوع ویروس در استان، در خصوص زمان بارگشایی مجدد دانشگاه ها تصمیم گیری می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۷۲۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان