//
کدخبر: ۲۵۵۶۸۴ //
در دانشگاه علم و صنعت؛

شهریه دانشجویان شهریه پرداز نیم بها شد

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: شهریه متغیر و بخشی از شهریه ثابت دانشجویان پردیسی و شهریه پرداز در نیمسال دوم ۹۸-۹۹ نیم بها شد.

شهریه دانشجویان شهریه پرداز نیم بها شد
به گزارش فرتاک نیوز،

ابوالفضل واحدی در نشست خبری مجازی خود با خبرنگاران با اشاره به تسهیلات آموزشی این دانشگاه برای دانشجویان دکتری اظهار کرد: برای دانشجویان دوره دکتری که آماده گذراندن امتحان جامع کتبی هستند، با توجه به لزوم برگزاری امتحان به صورت حضوری به میزان تأخیر در زمان برگزاری این امتحان به سنوات مجاز آنها اضافه می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت درباره مصوبات جدید دانشگاه در خصوص دانشجویان شهریه‌پرداز توضیح داد و گفت: برای دانشجویان پردیسی و نوبت دوم و دانشجویان مشمول پرداخت شهریه اضافه سنوات برای دروسی که در نیمسال جاری امتحان می‌دهند، شهریه متغیر و بخشی از شهریه ثابت به صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود.

وی افزود: همچنین در صورت حذف دروس این دانشجویان، معادل شهریه متغیر دروس حذف شده، دانشجو بستانکار شده و از پرداخت شهریه مصوب در نیمسال آتی کسر می‌شود. از سوی دیگر نیز متناسب با سنوات تحصیلی اضافه شده به دانشجویان، به سنوات مشمول آموزش رایگان آنها اضافه خواهد شد.

واحدی همچنین درباره شیوه برگزاری سمینارها و دفاعیه‌ها توضیح داد و گفت: دفاع از پایان‌نامه ارشد می‌تواند به صورت حضوری فقط با حضور اساتید راهنما، مشاور و اساتید ممتحن یا به صورت غیرحضوری باشد. همچنین دانشجویان می‌توانند از پیشنهاد رساله خود به صورت حضوری و غیرحضوری نیز دفاع کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه با توجه به مکانیزه شدن فرآیند صدور مجوز آزمون جامع دکتری، امتحان جامع شفاهی به صورت حضوری و غیرحضوری قابل اجراست، خاطرنشان کرد: امتحان کتبی جامع پس از عادی شدن شرایط موکول می‌شود.

وی در ادامه درباره دفاع نهایی رساله دکتری توضیح داد و گفت: در صورت طی شدن تمام مراحل و مقدمات مورد نیاز برای دفاع، دانشجو می‌تواند از رساله خود به صورت حضوری یا ترکیبی (اتصال ممتحنین بیرونی از طریق ابزارهای الکترونیکی) دفاع کند. در صورت وجود مشکل سنوات، امکان برگزاری غیرحضوری نیز وجود دارد.

واحدی اضافه کرد: دانشجویان ارشد می‌توانند برای دفاع از سمینار خود با هماهنگی استاد مربوطه، سمینار را به صورت حضوری یا غیرحضوری برگزار کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۶۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان