//
کدخبر: ۲۵۷۲۳۳ //
شهردار کرمانشاه در گفتگو با رسانه ها:

اهل زد و بند نیستم/هر جا اختلاف باشد کارها انجام نمی گیرد/ هیچگونه حقوق و پاداشی از شهرداری دریافت نکرده ام

شهردار کرمانشاه بعد از گذشت ۱۵ ماه از دوران مدیریتش، در مقابل اصحاب رسانه قرارگرفت تا به ابهامات پاسخ دهد.

اهل زد و بند نیستم/هر جا اختلاف باشد کارها انجام نمی گیرد/ هیچگونه حقوق و پاداشی از شهرداری دریافت نکرده ام

به گزارش فرتاک نیوز از کرمانشاه، اولین نشست خبری دکتر سعیدطلوعی شهردار کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز (اول اردیبهشت ۹۹ )برگزار شد در ابتدای این مراسم دکتر سعید طلوعی شهردار کرمانشاه گفت: حدود ۱۵ ماه است به عنوان شهردار در خدمت مردم کرمانشاه هستم در ابتدای ورودم افرادی مرا مورد حمایت قرار دادند و با من همراه بودند و رضایتشان که جلب نشد از من دوری کردند و حمایت شان را پس گرفتند من دینی را که نسبت به مردم داشتم باید ادا می کردم ،اهل زد و بند نیستم،و  قصد ندارم خودم را به کسی نشان بدهم، نقدها را می پذیرم ولی باید متوجه باشید که در ابتدای ورودم به این شهر چه چیزی را تحویل گرفتم و در آینده می خواهم چه چیزی را تحویل بدهم.

طلوعی گفت: هر مدیری اولویت بندی خاصی برای خود دارد و در بحث مدیریت شهری اولویت‌بندی هایی انجام گرفت که با این میزان امکانات و ابزار زیر ساخت‌های شهری را به سمت اصلاح بردیم و با سیستمی کردن شهرداری و اداره درآمد، و منابع انسانی که در آن زمان به صورت هیاتی مدیریت می‌شد توانستیم مشکلات را حل کنیم.

 شهردار کرمانشاه بیان کرد: هر جایی که اختلاف وجود دارد کارها انجام نمی شود و هر جا دوستی و محبت و اعتماد باشد منشاء خیر و برکت خواهد بود.

دکتر طلوعی افزود: واقعا نمی خواستم به شهر کرمانشاه بیایم و شرایط مهیا نبود و این خواست خداوند بود که اینچنین رقم خورد خیلی ها در این میان به من اصرار کردند و با قسم به خون شهدا باعث شدند به سبب ادای دین به شهدا به کرمانشاه بیایم استخاره کردم و خوب آمد که "خیر و برکت و رحمت است و گناه در این مسیر پاک می‌شود" این شهر حاصل خون شهداست آمدم که دینم را به شهدا ادا کنم در آغاز ورودم چهار ماه حقوق کارکنان پرداخت نشده بود طی دوماهه پایان سال ۹۷ توانستیم حقوق را پرداخت کنیم.

طلوعی افزود: منابع مالی بسیاری در این شهر وجود دارد که اگر اختلافی نباشد می‌توانیم این شهر را به گلستان تبدیل کنیم و اگر همه چیز را برای مردم بخواهیم و انتفاعات مردم را به خواسته خود ترجیح دهیم شهر گلستان می شود.

شهردار کرمانشاه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد پروژه پاساژ فیروزه گفت :این پروژه دچار مشکل شده و در این رابطه چندین جلسه هم برای رفع مشکل با استاندار برگزار شد ولی با توجه به اینکه در ابتدای ساخت پروژه مبلغ ۲۰ میلیارد وام از بانک شهر دریافت شده بود وباز پرداختی نداشته است باید جریمه آن پرداخت شود که سعی داریم این مشکل را حل کنیم و طی صورت جلسه ای که با استاندار، سرمایه‌گذار و بانک شهر انجام شد قرار است مبلغی پرداخت شود و مابه‌ التفاوت آن را دریافت کنیم.

 وی با اشاره به پروژه مونوریل هم گفت: کارهای مربوط به این پروژه تا حدودی انجام شده و باید آن را به انتها برسانیم که با دریافت ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار می توانیم فاز اول آنرا از میدان آزادی تا سر کارمندان در دو ایستگاه انجام دهیم  و اگر این ۷۵۰ میلیون در اختیارمان قرار بگیرد ظرف دو سال و نیم آینده فاز اول را به بهره‌برداری می‌رسانیم .

طلوعی در مورد اختلافش با شورای شهر هم بیان داشت: بین ما و شورا و شورای حل اختلاف نظر وجود دارد  و ۸ نفر از اعضای این شورا با ما خوب هستند و ۳ نفر دیگر با ما همکاری نمی کنند باید تلاش کنیم شهر را آباد کنیم و به سمت آبادسازی و حل اختلاف نظر بپردازیم ولی مشکل خاصی وجود ندارد اینها روز اول با من خوب بودند حتماً من هم مقصر هستم باید از تعامل  این عزیزان استفاده کنیم .

 طلوعی خاطر نشان کرد: می گویند شهردار پروازی هستم، قبل از عید نوروز ۴۰ روز تهران نرفتم در حالی که شهردار قبلی کرمانشاه در هفته ۲ روز تهران بود و این در حالیست که من با ورودم به تهران کارها را پیگیری میکنم با این وصف که من در منزل خود اقامت دارم و هیچگونه هزینه‌ای برای شهرداری ندارم ولی هزینه سفر، غذا و مایحتاج مدیران دیگر در تهران از طرف شهرداری پرداخت می‌شود و تا کنون از شهرداری حقوق و پاداش دریافت نکرده ام همه کارهایم در کرمانشاه حسب وظیفه است و گزارش کار نمی خواهد.

  طلوعی با اشاره به حقوق پرسنل و بدهی‌  پیمانکاران گفت: حقوق و بدهی ها درحال پرداخت است و این دلیل همدلی و صمیمیت با مردم است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد مناسب سازی اماکن و رفاه حال معلولین گفت: در پروژه هایی که از قبل ساخته شده و نیاز به تخریب و بازسازی داشته است مناسب‌سازی انجام گرفته و پروژه‌های عمرانی دیگر هم که قبلا ساخته شده و ایراداتی دارد باید برطرف شود.

.شهردار کرمانشاه روند پیشرفت فیزیکی تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) از شرق به غرب و غرب به شرق را ۶۵ درصد عنوان کرد و افزود: با توجه به بروز سرما و شرایط جوی که باعث تعطیلی پروژه شده بود نقطه صفر باز شده و اگر کارها انجام شود تا شهریور ماه ۹۹ این پروژه به بهره برداری خواهد رسید

وی همچنین گفت: پروژه میدان امام خمینی( ره) تقریباً شبیه میدان امام حسین است که چهار سال طول کشید ولی این پروژه با سرعت بالاتری به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی در گوشه دیگری از  سخنانش خاطر نشان کرد: در شهر کرمانشاه درآمد پایدار نداریم سالیانه ۱۱۰ میلیارد تومان بابت جمع‌آوری پسماند هزینه می کنیم و ۴ میلیارد تومان از مردم بابت پسماند اخذ می‌شود که مبلغ ناچیزی است و در برنامه‌ای که داریم  به این کار خواهیم پرداخت.

 طلوعی همچنین از برون سپاری نیروهای خدماتی شهرداری در چهار منطقه به پیمانکار خبر داد و گفت:  به زودی این طرح را اجرایی خواهیم کرد.

شهردار کرمانشاه با اشاره به دیوار کشی پارک شرقی هم اظهار داشت: این موضوع زمین‌خواری نبوده و وجود قبرستان به صورت پراکنده در شهرها بعد معنوی دارد و این زمین مالک دارد و داشتن قبرستان حق مسلم آنها است ولی نباید دیوار کشی انجام میشد.

  او در ادامه با اشاره به خدمات شهرداری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هم گفت: ۱۲۱  هزار ماسک در چند روز اخیر تولید و بسته بندی شده وبه خدمات شهری و شهرداری داده شده است.

 دکتر طلوعی همچنین با اشاره به احداث پارک بانوان افزود: قرار بود مراسم کلنگ‌زنی این پارک سر پوشیده به مساحت ۷ هزار متر مربع کنار بیمارستان حضرت معصومه ( ع) ، اسفند ماه انجام شود ولی به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و به زودی بعد از بیماری کرونا مراسم  کلنگ‌زنی انجام می‌شود و در آینده هم بانوان عزیز می توانند از این محیط استفاده نمایند.

شهردار کرمانشاه در ادامه آسفالت معابر ، شریانهای اصلی و کوچه ها را از دیگر اقدامات شهرداری عنوان کرد و گفت:  مقداری قیر  خریداری شد و امسال هم مانند سال گذشته با الویت بندی معابر و شریانهای اصلی کوچه ها را هم رو کش آسفالت خواهیم کرد و در حال حاضر به دلیل بدی آب و هوا این کار انجام نشده است.

طلوعی در ادامه تصریح کرد:  پس از چند سال کارهای مربوط به پروژه تله کابین هم انجام شد و سرمایه گذار مشخص گردید و کارهای مربوط به این پروژه انجام گرفته و ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است که  بر اساس برنامه زمانبندی شده تا ۲۲ بهمن به بهره‌برداری  خواهد رسید البته از از مبدا تا مقصد و حواشی آن بعدها انجام خواهد گرفت که در سایه تله کابین اتفاقات خوبی برای استان رقم خواهد خورد.

photo_2020-04-20_21-10-57

 ایشان همچنین گفت: پارکینگ شهرداری پیاده‌ راهی بسیار زیبا به طول ۲۳۰ تا ۲۵۰ متر خواهد بود و یک باب سرویس بهداشتی با ۱۴ چشمه در آن احداث می‌شود که فضا،مبلمان شهری و سنگفرش آن در حال انجام است و اولین پیاده راه کرمانشاه خواهد بود.

 وی افزود: تدابیری را نیز برای خیابان مدرس در نظر گرفته ایم که به تدریج انجام خواهیم داد.

  شهردار کرمانشاه در پایان در جواب این سوال که چرا در شورا حضور پیدا نمی کند نیز گفت:  شورای شهر با شهرداری اختلاف نظر های دارد ولی حاد نیست در صورت امکان در بیشتر جلسات حضور دارم ولی اگر مقدور نباشد نماینده ام در شورا حضور خواهد داشت.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۷۲۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان