//
کدخبر: ۲۵۵۴۳۲ //

چند راهکار برای جلوگیری از شیوع کرونا در محل کار

رئیس گروه بهداشت مهندسی حرفه‌ای مرکز بهداشت آذربایجان شرقی بر ضرورت افزایش سرویس‌های ایاب و ذهاب کارخانه‌ها برای رعایت فاصله ایمن بین کارکنان و پیشگیری از شیوع کووید19، تاکید کرد.

چند راهکار برای جلوگیری از شیوع کرونا در محل کار
به گزارش فرتاک نیوز،

مجتبی غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به اصول بهداشتی مورد تاکید در سرویس‌های ایاب و ذهاب مشترک، اظهار کرد: زمان حرکت سرویس‌ها باید طوری تنظیم شود که فاصله ایمن بین سرنشین‌ها از هر چهار سمت "جلو، عقب، راست و چپ" رعایت شود.

وی، گندزدایی روزانه سرویس‌های ایاب و ذهاب کارکنان را از دیگر موارد لازم برای پیشگیری و کنترل شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: رانندگان موظف هستند تا قبل و بعد از هر سرویس، نسبت به ضد عفونی و گندزدایی تمامی سطوح خودرو به ویژه دستگیره‌ها، صندلی‌ها، درب‌ها، میله‌ها و کف خودروها اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت اصول بهداشتی در سرویس‌های غذا خوری و آشپزخانه محیط‌های شغلی، اظهار کرد: توصیه می‌کنیم تا سرو غذا در محیط‌های شغلی تا حد امکان به حداقل برسد.

غفاری، افزود: اگر شیفت‌های متناوب اجازه تعطیلی غذا خوری را به کارفرمایان نمی‌دهد، اصول بهداشتی باید در مورد تجهیزات و کلیه مراحل سرو غذا رعایت شده و کلیه تجهیزات مورد استفاده در آشپزخانه و رستوران و سطوح بعد از سرویس دهی هر شیفت کاری ضد عفونی و گندزدایی شوند.

رئیس گروه بهداشت مهندسی حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، متذکر شد: طعم دهنده‌هایی مانند نمک، سماق و آب آشامیدنی حتما در بسته‌های یک بار مصرف تهیه شده و لیوان‌ها و ظروف غذا خوری از نوع یک بار مصرف باشند.

وی گفت: سلامتی کارکنان غذاخوری و کسانی که اقدام به پخت غذا می‌کنند نیز حتما باید در ابتدای روز کاری و انتهای ساعت کاری مورد ارزیابی قرار گرفته و از به کار گرفتن افرادی با علایم مربوط به بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی یا کرونا خودداری شده و افراد دارای علایم در اسرع وقت به مراکز جامع سلامت ارجاع داده شوند.

وی با تاکید بر ضرورت ضد عفونی و گندزدایی محیط‌های شغلی، اضافه کرد: اولویت انجام ضد عفونی با سطوح مشترکی مانند اقامتگاه‌ها، استراحتگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، کیبورد، ماوس، دستگیره، شیرآلات، پله‌ها،تخت، کف پوش، کلید و پریز بوده و این سطوح باید ضدعفونی شود.

غفاری در خاتمه بر ضرورت انجام گند زدایی و ضدعفونی طبق دستورالعمل‌های وزرات بهداشت و مسئولان بهداشت، تاکید کرد و گفت: در صورت عدم استفاده درست، مواد ضد عفونی کننده ممکن است، سلامتی افراد را به خطر انداخته یا کارایی لازم را برای حذف ویروس نداشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۴۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان