//
کدخبر: ۲۵۱۰۹۴ //

شهردار تهران: ۶۰ درصد از میزان تردد در تهران را کاسته‌ایم

شهردار تهران بزرگ در پیامی خطاب به شهرداران کلانشهرهای جهان گفت: به کمک تبلیغات و گفت‌وگو با مردم تا ۶۰ درصد از میزان تردد در شهر را کاهش داده‌ایم.

شهردار تهران: ۶۰ درصد از میزان تردد در تهران را کاسته‌ایم
به گزارش فرتاک نیوز،

پیروز حناچی روز دوشنبه در پیامی ویدویی خطاب به شهرداران کلانشهرهای جهان افزود: عوامل شهرداری پایتخت روزانه در این شهر هشت‌ونیم میلیونی بیش از هزار و ۵۰۰ واگن مترو و پنج هزار اتوبوس و ۶۰ هزار تاکسی را مستقیم و غیر مستقیم ضدعفونی می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ گروه از ماموران ما در آتش‌نشانی و سازمان خدمات شهری شهرداری معابر و اماکن عمومی را ضدعفونی و بیش از ۵۰ سوله بحران که هر یک با ۷۰ تخت بیمارستانی برای مراقبت از بیماران کرونایی مجهز هستند به دست شهرداری درحال تجهیز است.

حناچی با بیان اینکه در ۲۰ گرم‌خانه از بی‌خانمان‌ها در برابر کرونا حفاظت می‌کنیم اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ مکان فرهنگی، ۹۰۰ مکان ورزشی و ۴۲ بازار را در آستانه سال نو که روزهایی مهم برای مردم ماست، در سطح شهر تعطیل کرده‌ایم.

شهردار تهران بزرگ گفت: از طریق ۲۵۰ فروشگاه و بازار در سطح شهر، نیازهای اولیه خوراکی و بهداشتی زندگی شهروندان را تامین می‌کنیم و تفکیک زباله را ممنوع کرده‌ایم.

وی گفت: روزانه بیش از دوهزار تن زباله بیشتری در تهران جمع‌آوری می‌کنیم و مطابق ضوابط بهداشتی همه آنها را در مکانی جداگانه دفن می‌کنیم و کادر پزشکی و درمانی متخصص و دلسوز ما با تمام قوا در میدان حضور دارند تا بحران کرونا را با سرعت هر چه بیشتر مهار کنند.

حناچی با بین اینکه با این همه ما مدیران ایرانی، با تمام وجود تاثیرات منفی تحریم‌ها و بی‌عدالتی‌هایی را که به مدت چند دهه مردم ایران را هدف قرار داده و بر سر راه توسعه کشور موانع متعددی ایجاد کرده‌اند حس می‌کنیم اظهار داشت: امکانات ما برای تهیه نیازهای دارویی و بهداشتی و درمانی محدود شده است.

شهردار تهران ادامه داد: در ابتدا لازم است به همه شهرداران کلان‌شهرهای جهان به خصوص آنها که این روزها درگیر مبارزه با بحران کرونا هستند سلام کنم و برای شهروندان شهرهای‌شان آرزوی سلامتی و برای همگان آروزی موفقیت در مبارزه با کرونا و شکست این بیماری را داشته باشم.

وی گفت: در جهان امروز بحران‌ها به سرعت جهانی می‌شوند و در چنین جهانی سرنوشت هیچ ملتی از دیگران به کلی جدا نیست.

حناچی افزود: شیوع سریع بیماری کرونا در کشورهای مختلف، صدمه‌های وارد شده به سلامتی و امنیت روانی انسان‌ها و همچنین ضررهای وارد شده به اقتصاد جهانی نشان می‌دهند که کشورهای مختلف نمی‌توانند نسبت به «بحران» در یک نقطه خاص از جهان بی‌تفاوت باشند.

وی ادامه داد: زندگی در جهانی با «بحران‌های جهانی شده» نیازمند تجدیدنظر در الگوهای حکمرانی ملی و بازاندیشی در نسبت امر ملی با امر جهانی است و جهان برای مدیریت بحران‌های جهانی شده‌ای مانند بیماری‌های مسری، تهدیدات زیست‌محیطی، سلاح‌های کشتار جمعی، مسئله مهاجرت، اشکال متنوع تروریسم، نژادپرستی و ملی‌گرایی افراطی و مسائلی از این دست، نیازمند تغییر الگوی سیاست‌ورزی در سطح بین‌الملل و «مسئولیت‌پذیری جهانی» است.

شهردار تهران افزود: این در حالی است که مطابق گزارش‌های صندوق بین‌المللی پول در سال ۲۰۱۷، ۱۰ درصد از کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، ۵۰ درصد ثروت را در کشورهای عضو این سازمان در اختیار دارند.

حناچی گفت: امکانات آموزشی، بهداشتی و درمانی توزیعی به شدت نابرابر در سطح جهانی دارند و بسیاری از کشورها از معضلات مربوط به توسعه نیافتگی رنج می‌برند و فقر و توسعه نیافتگی و فقدان آموزش و بهداشت، برابر با ناتوانی بیشتر در مقابله با بحران‌هاست و ما نمی‌توانیم سهم سیاست‌های جهانی در تداوم فقر و توسعه‌نیافتگی در بسیاری از کشورها را نادیده بگیریم.

شهردار تهران بزرگ گفت: ایران امروز در حالی با بحران کرونا روبه‌روست که تحت شدیدترین تحریم‌های ناعادلانه اقتصادی به سر می‌برد و کشورها و شرکت‌های مختلف تجاری از مبادله با ایران سر باز می‌زنند، به همین دلیل توانمندی کشور برای تهیه زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی و بیمارستانی لازم برای مبارزه با این بیماری کاهش یافته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۰۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان