//
کدخبر: ۲۴۷۳۹۶ //

تمدید مهلت ثبت‌نام و تغییر زمان برگزاری المپیاد دانش‌آموزی نانو

با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، زمان ثبت‌نام و برگزاری یازدهمین دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو تغییر یافت.

تمدید مهلت ثبت‌نام و تغییر زمان برگزاری المپیاد دانش‌آموزی نانو
به گزارش فرتاک نیوز،

 المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو فعالیتی است که ابتکار برگزاری آن متعلق به ایران است؛ به این معنا که در کشورهای دیگر مسابقات دانش‌آموزی با تعیین یک طرح مشخص و یا اردوهای یک هفته‌ای آموزش فعالیت‌های آزمایشگاهی برگزار می‌شود ولی در ایران این رقابت ترکیبی از رقابت همزمان در حیطه تئوری و عملی در همه مباحث اصلی مطرح در علوم و فناوری نانو است.

تاکنون ۱۰ دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو در دو مرحله "آزمون تئوری" در سطح کشور و "برگزارس اردوی علمی" برگزار شده است و برگزیدگان نهایی با توجه به آزمون‌های مرحله دوم معرفی می‌شوند.

یازدهمین دوره این المپیاد در سه دوره شامل دو مرحله کتبی و یک مرحله عملی تعریف شده که مرحله کتبی در اردیبهشت و تیرماه و مرحله علمی آن در شهریور سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

با توجه به تعطیلی مدارس برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و درخواست‌های دریافتی برای تمدید مهلت ثبت‌نام، آخرین مهلت ثبت‌نام یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ تمدید شد. ضمن آنکه زمان برگزاری آزمون‌ مرحله اول نیز به ۲۰ تیرماه و آزمون مرحله دوم به ۱۷ مرداد ماه سال آینده تغییر کرده است.

این رقابت علمی با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و وزارت آموزش و پرورش و با هماهنگی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان برگزار می‌شود و برگزاری آن نیز به تایید بنیاد ملی نخبگان نیز رسیده است.

"مقدمه‌ای بر علوم و فناوری نانو"، "نانومواد"، "خواص نانو مواد"، "روش‌های ساخت و تولید نانومواد"، "روش‌های مشخصه‌یابی نانو مواد"، "کاربردهای فناوری نانو" و "ایمنی" از جمله سرفصل‌های این آزمون تعیین شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۷۳۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان