//
کدخبر: ۲۴۶۶۴۶ //

آموزش از راه دور یک میلیون دانش‌آموز در شرایط شیوع کرونا/ جزئیات افتتاح دو سرای نوآوری

سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد از عملیاتی شدن "آموزش از راه دور یک میلیون دانش‌آموز" در شرایط شیوع ویروس کرونای جدید ۲۰۱۹ در کشور خبر داد و گفت: پلت‌فرمی ساده و قابل استفاده در اختیار مدارس کشور قرار گرفته و تا زمانی که مدارس به روال عادی برنگشته‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آموزش از راه دور یک میلیون دانش‌آموز در شرایط شیوع کرونا/ جزئیات افتتاح دو سرای نوآوری
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس سیدمحمدجواد صدری مهر گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد در شرایط فعلی و از زمانی که ویروس کرونا در چین ظاهر شد، برنامه‌هایی را در این حوزه تعریف کرد که به نتیجه رسیده و در حال عملیاتی شدن است. یکی از کارهایی که پارک انجام داده، کار بر روی موضوع "آموزش از راه دور دانش‌آموزان" کشور در شرایط فعلی بوده است.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد در صدد است وقفه‌ای که در دروس دانش‌آموزان به علت تعطیلی مدارس (برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹ )پیش می‌آید را جبران کند، از هدف‌گذاری این پارک برای آموزش از راه دور یک میلیون دانش‌آموز در کشور (در گام اول این پروژه) خبر داد و افزود: زیرساخت‌های فنی و اجرایی این کار فراهم شده و آموزش از راه دور یک میلیون دانش‌آموز آغاز شده است. بر این اساس، پلت‌فرمی در اختیار مدارس قرار گرفته و خود مدارس هم پلت‌فرم مدیریتی دارند به این صورت که اساتید از خانه درس بدهند و دانش‌آموزان نیز درس خود را در خانه دریافت کنند.

سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: این پلت‌فرمی ساده و قابل استفاده است، پیچیدگی‌های آموزش‌های مجازی قبلی را ندارد و تا زمانی که مدارس به روال عادی برنگشته‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صدری مهر یادآور شد: پروژه ‌آموزش از راه دور دانش‌آموزان با کمک زیرساخت‌های دانشگاه آزاد اجرا شده و اگر زیرساخت‌های دانشگاه به کمک پارک نمی‌آمد، امکان نداشت چنین وسعتی در کشور تحت پوشش قرار بگیرد.

وی در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای بهبهود فضای استقرار پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد انجام شده است، تشریح کرد: در این راستا ۴۰ هزار متر فضای جدید به بدنه پارک علم و فناوری دانشگاه اضافه کردیم و اولین ساختمان (ساختمان دکتر قریب (نبش خیابان آزادی، روبه‌روی خیابان قریب) نیز به مساحت حدود هشت هزار متر با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تبدیل به یکی از ساختمان‌های زیرمجموعه پارک شده است.

سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد نام این ساختمان را "سرای نوآوری توسعه صنایع منطقه‌ای" عنوان کرد و گفت: قصد داریم این سرای نوآوری را همزمان با ولادت حضرت امیرالمومنین (۱۳ رجب) افتتاح کنیم که اگر این اقدام تحت‌الشعاع وضعیت سلامت کشور (مربوط به شیوع ویروس کرونای جدید ۲۰۱۹) قرار نگیرد، ان‌شاء‌الله ساختمان دکتر قریب را ۱۹ اسفند ماه افتتاح خواهیم کرد.

صدری‌مهر در پایان اضافه  کرد: بعد از افتتاح ساختمان دکتر قریب، در اردیبهشت ماه ساختمان دیگری که قبلاً دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی (واقع در تقاطع خیابان فلسطین و انقلاب اسلامی) بوده است را به عنوان "سرای نوآوری صنایع خلاق و صنایع فرهنگی" افتتاح خواهیم کرد و در این اقدام نیز ۱۵ هزار متر به فضای پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اضافه خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۶۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان