//
کدخبر: ۲۴۵۱۱۷ //

امروز آخرین مهلت تکمیل ظرفیت پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان

داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان تا پایان امروز فرصت دارند در مرحله تکمیل ظرفیت برخی کد رشته‌های اعلامی پردیس های این دانشگاه ثبت نام کنند.

امروز آخرین مهلت تکمیل ظرفیت پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان
به گزارش فرتاک نیوز،

 بر اساس مصوبه جلسه بیستم شورای سنجش و پذیرش دانشجو و بنا به درخواست وزارت آموزش و پرورش برای تامین و تربیت بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز آموزشی خود، با توجه به عدم تکمیل ظرفیت در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان‌های ایلام، البرز، بوشهر، تهران، سیستان و بلوچستان و خورستان تصمیم گرفته شد، تکمیل‌ ظرفیت در برخی کدرشته محل‌های مربوط به استان‌های مذکور برای تحصیل در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد.

بر این اساس داوطلبان واجد شرایط در صورت داشتن نمره کل نهایی ۶۵۰۰ و بالاتر (با توجه به کارنامه نتایج علمی اولیه) براساس شرایط و ضوابط مندرج در صفحات ۲ و ۳ دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ (مندرج در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور) و با توجه به جداول حاوی اطلاعات رشته محل‌ها تا پایان امروز پنج شنبه یکم اسفند فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۲۰ کدرشته محل) در این مرحله از تکمیل ظرفیت اقدام کنند.

دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد؛ پذیرش دانشجو در این مرحله از تکمیل ظرفیت منحصرا برای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و صرفا براساس شرایط و ضوابط مندرج در صفحه ۲و۳ «بخش پیوست‌ها» دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ خواهد بود. همچنین شیوه پذیرش و گزینش در مرحله تکمیل ظرفیت، همانند رشته‌های متمرکز با شرایط خاص در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ صورت می‌گیرد.

پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری در هریک از کد رشته‌های تحصیلی دارای بورسیه و یا شرایط خاص که به دستگاه‌های اجرایی تعهد خدمت دارند و همچنین پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که متعهد خدمت وزارت آموزش و پرورش هستند مجاز ثبت‌نام و شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی این مرحله از تکمیل ظرفیت نمی‌باشند.  

همچنین داوطلبانی که قبلا دریکی از کد رشته محل‌های دانشگاه‌ فرهنگیان و یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به آموزش و پرورش معرفی شده‌اند ولی  به علت موارد (پزشکی، معدل و سن) واجد شرایط نبودند. مجاز به ثبت‌نام و شرکت در مرحله (تکمیل ظرفیت) نمی‌باشند. از این گروه از داوطلبان درشهریورماه سال جاری به علت نداشتن شرایط، مصاحبه اختصاصی به عمل نیامده است و داوطلبانی‌که از آنان مصاحبه اختصاصی به عمل آمده و دلیل مردودی آنان، فقط نداشتن حد نصاب لازم در مصاحبه  اختصاصی بوده، مجاز به انتخاب رشته مجدد در این مرحله (تکمیل ظرفیت) خواهند بود.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، شروع به تحصیل پذیرفته‌شدگان نهایی این مرحله از تکمیل ظرفیت در اولین ترم ممکن از اول مهر خواهد بود. لذا رعایت شرایط وضوابط مربوط به مقررات نظام وظیفه عمومی برای داوطلبان ذکور، به عهده آنان خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۱۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان