//
کدخبر: ۲۳۹۹۴۶ //

ماموریت حناچی به سازمان فرهنگی هنری برای ساخت اثری فاخر برای حاج قاسم سلیمانی

شهردار تهران به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مأموریت داد تا اثری فاخر برای گرامیداشت رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی بسازند.

ماموریت حناچی به سازمان فرهنگی هنری برای ساخت اثری فاخر برای حاج قاسم سلیمانی

به گزارش فرتاک نیوز؛  پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم افتتاح سالن‌های جدید سینمایی در پردیس ملت، گفت:  ایام فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه (س)  را تسلیت می‌گویم.

شهردار تهران افزود: از کسی که تشییع جنازه‌اش بعد از تشییع بنیانگذار کبیر انقلاب اتفاق بزرگی در دوران معاصر محسوب می‌شود، یاد می‌کنم

حناچی تصریح کرد: حاج قاسم مسیری انتخاب کرده بود که مرضی رضای حق و همه مردم ایران بود اما آن خصیصه چه بود.

وی گفت: ما در قرآن داریم که گفته است رسول الله با کفار اشد بودند و با دوستان برخوردی رحمانه داشتند.

شهردار تهران ادامه داد: حاج قاسم مصداق این آیه بوده است. همه ما یادمان است که حاج قاسم در اربیل عراق چه کرد.

حناچی افزود: یادمان است که ایشان با رشادت در اربیل چه بر سر داعش آورد؛ آن هم در زمانی که هیچ‌کس حتی آمریکایی‌ها به اقلیم اربیل کمک نکردند.

 

وی خاطرنشان کرد: در غم حاج قاسم شیعه و سنی و ارامنه و سایر ادیان هم دردمند شدند و این چیزی نبود، جز نتیجه مشی زندگی حاج قاسم و باید از این همدلی ملی استفاده کرد.

شهردار تهران گفت: در سال ۸۲ در زلزله بم، همان زلزله‌ای که بیش از ۲۰ هزار کشته به جا گذاشت  و اگر نبود  فرودگاه بم، شاید تعداد دیگری هم کشته می‌شدند.

حناچی ادامه داد: خاطرم است در روز دوشنبه بعد از زلزله ریاست جمهوری وقت آمده بود به فرودگاه بم و همه گزارش می‌دادند؛ یکی از گزارش‌ها مربوط به شهید کاظمی و حاج قاسم بود.

وی ادامه داد این عزیزان گفتند که در کمترین زمان یعنی حدود ۱۲ ساعت بیش از ۱۵۰ پرواز نشسته ‌و برخواسته است.

شهردار تهران افزود: شهید کاظمی می‌گفت یک هواپیما اول باند بود، یک هواپیما وسط باند و یک هواپیما در انتهای باند پریده بود.

حناچی تصریح کرد: در آن حادثه هشت هزار مجروح زلزله به صورت عاجل حمل و نقل شدند که اتفاقی نادر در کل دنیا محسوب می‌شود.

وی گفت: در پردیس سینمایی ملت هستیم که اثری است برای عرضه هنر و از سوی دیگر یک معماری فاخر دارد.

شهردار تهران ادامه داد: بعد از پردیس سینمایی آزادی این دومین پردیسی است که در آن به معماری هم توجه شده است و تلاش شد تا از حداکثر ظرفیت آن استفاده شود.

حناچی افزود: مشکلات زیربنایی اینجا مثل پارکینگ و دسترسی هم تا حدود زیادی حل شده است و در حال حاضر در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار بود کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم عرصه هنر توسعه پیدا کند باید عرصه رقابت را فعال کنیم و یکی از قوی‌ترین عرصه رقابت همین جشنواره فیلم فجر است.

شهردار تهران گفت: همین پردیس هم یکی از مکان‌های اصلی برگزاری جشنواره فیلم فجر بوده و پذیرای هنرمندان خواهد بود.

حناچی ادامه داد: حمایت‌های ما از جشنواره همه‌اش مالی نیست و گاهی مواقع بستر سازی مناسب است برای بهتر برگزار شدن یک جشنواره.

وی افزود: اعتقاد داریم که ارتقای کیفیت زندگی مردم و پر کردن اوقات فراغت آنها باعث خواهد شد تا الان و دردهای آنها کاهش یافته و زندگی بهتری داشته باشند.

شهردار تهران گفت: از آقای امرودی می‌خواهم که برای گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و زنده نگه داشتن یاد ایشان کار ویژه‌ای انجام گیرد؛ زیرا یادمان نباید برود که اگر حاج قاسم و همراهانش نبودند معلوم نبود، امروز داعش کجا بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۹۹۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان