//
کدخبر: ۲۳۲۸۶۵ //

زمین در آستانه انفجار بمب پلاستیکی

کارشناسان هشدار داده‌اند که زمین در آستانه انفجار بمب پلاستیکی است که زندگی همه موجودات را به خطر انداخته است و در این راستا جمع‌آوری زباله‌ها در خارج شهرها و بین‌راهی امری لازم و ضروری است.

زمین در آستانه انفجار بمب پلاستیکی

اسفندیار رشیدی؛ گر چه وظیفه اخلاقی و انسانی هر فردی است که در طبیعت زباله را رها نکند. اما هنوز جزء باروهای عملی ما قرار گرفته است افرادی هستند که نه تنها زباله‌ها را در طبیعت رها نمی‌کنند بلکه نسبت به جمع‌آوری دور ریخته‌های دیگران اقدام می‌کنند.

انسان‌های علاقه‌مند به پاکی محیط‌زیست هم در این راه قدم‌هایی برداشته‌اند و همه نگران رها شدن زباله‌های پلاستیکی و غیرپلاستیکی در طبیعت هستند.

 اما کمتر کسی به فکر راه‌حل عملی و جمع‌آوری آن است برنامه‌ای منسجم و عملی برای جمع‌آوری زباله‌ها در طبیعت طرح‌‌ریزی شود و ارگانی در سازمان حفاظت محیط‌زیست مانند شهرداری که هر روز به جع‌آوری زباله‌های سطح شهر می‌پردازد این کار را انجام دهد تا دشت‌ها و رودخانه‌ها و دریاچه‌ها منظره‌ای زشت نداشته باشند مردم می‌توانند از یک کیسه پلاستیکی چندین بار استفاده کنند یا از پاکت‌های کاغذی و زنبیل‌های حصیری دست بافت شمال و کیسه‌های پارچه‌ای که در کاهش تولید زباله نقش باشند استفاده کنند.

 کارشناسان هشدار داده‌اند که زمین در آستانه انفجار بمب پلاستیکی است که زندگی همه موجودات را به خطر انداخته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۸۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان