//
کدخبر: ۲۳۱۲۶۸ //
مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات:

۱.۶ میلیون شاکی ارزش افزود در کشور هستند

هوشنگ بازوند«استاندار کرمانشاه» نیز در این نشست اظهارداشت: ما از خدمات اپراتور ایرانسل بسیار گلایه‌مندیم، خدمات ایرانسل در اربعین و زمان خدمات رسانی به زلزله بسیار مشکل ایجاد کرد، و مشخص نشد مسئولیت با چه کسی است.

 ۱.۶ میلیون  شاکی ارزش افزود در کشور هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

شانزدهمین نشست شورای برنامه استان کرمانشاه، به ریاست استاندار و حضور مسئولین ذی‌ربط استانی صبح امروز«۲۳ آذر ماه»در سالن جلسات تدبیر استانداری تشکیل شد.

  محمد امامی«مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور» پیش از ظهر«۲۳ آذر» در سالن جلسات تدبیر استانداری اظهارداشت: پرونده ارزش افزوده در کشور ۱.۶ میلیون نفر شاکی دارد.

وی افزود: uso از محل اعتبارات دولتی برای پوشش و ایجاد ارتباط در مناطق روستایی و کم‌برخوردار استفاده می‌کند و با توجه به پیگیری وزیر ارتباطات این امکان مهیا شده است که از این محل ارتباطات روستایی از قبیل تلفن ثابت و  تلفن همراه پوشش داده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه، ایجاد شبکه فیبر در دستور کار قرار گرفته است، افزود: دستاوردهایی که در این حوزه داشته‌ایم،تغییر ۳۰۰ سایت همراه اول در استان کرمانشاه بوده و با توجه به این تغییر روستاها به شبکه تلفن همراه کشور با کیفیتی مناسب متصل شده‌اند و مکان‌هایی که مشکل پوشش هر سه آنتن تلفن همراه دارند مربوط به مشکل برق وعدم امنیت سایت‌ها و عدم همکاری شهرداری‌ها برای احداث سایت در شهرستان‌ها می‌باشد.

امامی ادامه داد: پوشش رادیویی ۱۰۰درصدی کار سخت و هزینه‌برداری است و تداخل و عوارض زمین و مشکلات فنی این کار عملا غیر ممکن می‌باشد و با توجه به سرویس رومینگ، به خدمت گرفتن امکانات اپراتورهای دیگر و افزایش توان این مشکل را به حداقل ممکن می‌رسانیم.

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور ابراز داشت: اپراتورهای تلفن همراه برای پوشش کل کشور تعهداتی دارند و قراردادی عمل می کنند، چه مقدار از جاده را پوشش دهند و مواردی نیزکه مشکل داریم خارج از تعهدات اپراتور ها می باشد.

امامی ادامه داد: حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر جاده در کشور داریم که ۸۰ درصد آن در تعهد اپراتورهاست و ۲۰ درصد باقیمانده را از محل uso و اعتبارات دولتی پوشش می‌دهیم.

وی افزود: در استان کرمانشاه سه اپراتور سیار، ایرانسل، رایتل و همراه اول فعالیت می‌کنند از اپراتورها انتظار داریم با تعرفه مناسب و کیفیت سرویس مناسب استان کرمانشاه را داشته باشند.

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات گفت: ۳۰ درصد از درآمد اپراتورها توسط حاکمیت وارد خزانه می‌شود و در قالب بودجه عمومی کشور صرف استان‌ها می‌شود و  به صلاحدید مجلس در کشور توزیع می‌شود.

این مسئول در خصوص تداخلات  مرزی نیز گفت: تفاهم‌نامه‌ای را با کشور عراق در این خصوص بستیم اما حاکمیتی در عراق وجود ندارد و عملاً عراق به تعهداتشان عمل نمی‌کنند سیگنال‌شان بیشتر از اندازه‌ای که باید به کشور وارد می‌شود، و ما نیز به دنبال حل این مسئله هستیم .

هوشنگ بازوند«استاندار کرمانشاه» نیز در این نشست اظهارداشت: ما از خدمات اپراتور ایرانسل بسیار گلایه‌مندیم، خدمات ایرانسل در اربعین و زمان خدمات رسانی به زلزله بسیار مشکل ایجاد کرد، و مشخص نشد مسئولیت با چه کسی است.

در این نشست مطرح شد، بعضی از مناطق استان نیاز به زیر ساخت‌هایی از قبیل جاده و  برق دارد، بازو ند از مسئولین حاضر خواست، مکانی که نیاز به زیرساخت‌های مخابراتی دارد به استانداری معرفی شود، تا با کمک هم مشکلات حل شود.

بازوند افزود: ما اصلاً از عملکرد این اپراتورها «رایتل، همراه اول و اسرائیل» که چه میزان پول از مردم دریافت می‌کنند و چه خدماتی ارائه می‌دهند، اطلاعی نداریم. علاوه بر این،  وضعیت آنتن دهی آنها حتی در راه‌های اصلی و مسیرهای داخلی شهر نامطلوب می‌باشد و در راه‌ها نقاط کور بسیار داریم.

استاندار در ادامه گفت: به بهانه ارزش افزوده از حساب مردم کم می‌شود و ، در این راستا طبق خبر واصله از حساب یک جوان جوانرودی ۱۲میلیون تومان برداشت شده است و مخابرات باید این مبالغ را به حساب مشترکین برگرداند.

مدیریت ارشد استان، در خاتمه سخنانش تاکید کرد: همراه اول و ایرانسل مؤظف هستند سال آینده علاوه بر ارائه گزارش عملکرد، برنامه توسعه خدمات خود را نیز به ما ارائه دهند.

خبرنگار: مهین رحمانی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۲۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان