//
کدخبر: ۱۷۰۵۰۲ //

نارضایتی مردم از افزایش تاخیر سیر قطارهای مسافری

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به اولویت سیر قطارهای باری نسبت به تاخیر قطارهای مسافری و به تبع آن نارضایتی مردم هشدار داد.

نارضایتی مردم از افزایش تاخیر سیر قطارهای مسافری
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد رجبی با اشاره به افزایش میانگین تأخیر قطارها و نارضایتی مردم به دلیل اولویت قرار دادن سیر قطارهای باری اظهار کرد:: تأخیر قطارها از مبدأ تقریباً در حد صفر است ولی بیشتر این تأخیرها در زمان سیر و در طول مسیر اتفاق می‌افتد که یک خطه بودن اغلب خطوط راه آهن، محدودیت سرعت در برخی از مناطق ریلی، طول عمر ناوگان، تلاقی قطارهای باری و مسافری، محدودیت و طول عمر لوکوموتیوها و ... از جمله مسائلی است که در بروز تاخیرات دخیل است.

وی افزود:امیدواریم با عنایت بیش از پیش مسئولان و تمهیدات صورت گرفته تأخیرات به حداقل ممکن برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که برنامه زمان‌بندی سیر و حرکت قطارها براساس برنامه‌ریزی ارائه شده از سوی راه آهن انجام می‌شود و در این برنامه‌ریزی معمولاً اولویت سیر به دلیل مسئله درآمد‌زایی با قطارهای باری است لذا شاهد بروز تأخیرات مکرر در روزهای اخیر هستیم به طوری که میانگین سیر قطارها به سه ساعت و نیم رسیده است.

مدیر عامل رجا گفت: در همین رابطه ممکن است در حین سیر قطار، مشکلاتی در خصوص نظافت کوپه‌ها یا سرویس‌های بهداشتی بوجود بیاید که به محض رسیدن قطار به مقصد توسط ماموران مجدداً برطرف می‌شود. وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات عمده‌ همچون عمر بالا و فرسودگی ناوگان و تعداد زیاد قطارهای در سیر، در برخی موارد مشکلات فنی مانند خرابی دیزل قطارها در زمان سیر اتفاق می‌افتد که به دلیل زمان‌بر بودن عملیات پشتیبانی و تأمین دیزل جایگزین شاهد تأخیرات ناخواسته‌ای در این مواقع هستیم.

رجبی گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات و معضلات ریشه‌ای در بخش مسافری بویژه در تخصیص اعتبارات لازم جهت سرمایه گذاری و تجهیز و توسعه ناوگان ریلی متناسب با رشد روزافزون تقاضا، موجب شده تا خدمات ارائه شده بعضاً در حد انتظارات مسافران محترم نباشد.

وی بیان کرد: با این حال کارکنان زحمتکش و مسؤولان خدوم این شرکت به رغم وجود موانع و مشکلات اساسی بر سر راه خدمات رسانی بهتر، تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌گیرند تا با استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات موجود موجبات رفاه و آسایش هموطنان را فراهم آورند.

به گفته وی، احترام به حقوق مسافران، تکریم ارباب رجوع و تأمین راحتی و آسایش سفر برای هموطنان عزیز از سیاست‌های اصلی این شرکت می باشد و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزیم.

مدیرعامل رجا تاکید کرد: این شرکت از کاستی‌ها و نارسایی‌های به وجود آمده از مردم عذرخواهی کرده و اطمینان می‌دهم همکاران ما تمامی تلاش خود را خواهند کرد تا در سفرهای بعدی شاهد کمبودها و محدودیت‌های فوق نباشیم. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۵۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان