//
کدخبر: ۲۳۱۲۵۸ //

راه‌اندازی تشکل معلمان پژوهنده

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از تدوین مدل مدرسه پژوهنده خبر داد و گفت: ارتباط مستقیم با مدارس نیز در دستورکار قرار گرفته و تشکل معلمان پژوهنده را به زودی محقق خواهیم کرد. آیین نامه مربوطه تدوین شده است.

راه‌اندازی تشکل معلمان پژوهنده
به گزارش فرتاک نیوز،

 فرهاد کریمی در آیین بزرگداشت روز ملی پژوهش و تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برگزیده که در تالار فرهنگ برگزار شد به ارائه گزارشی از عملکرد پژوهشگاه مطالعات پرداخت و گفت:  بالغ بر ۳۵ پرونده پژوهشی به ستاد هفته پژوهش ارائه شد که در نهایت امروز یک فناور و دو پژوهشگر معرفی می شوند.

وی افزود: ۴۱ هزار معلم امسال شرکت کردند و از بین ۱۴۲ اقدام پژوهی برگزیده استانی، ۱۳ مورد انتخاب شدند که امروز تقدیر می شوند.

کریمی درباره اظهارنظر مطرح شده‌ای مبنی بر وجود ۲۵۳ پژوهشکده آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش دو پژوهشکده رسمی دارای مجوز هستند و مابقی عناوین افتخاری دارند. ۶۵۰ پژوهشسرا زیرمجموعه آموزش و پرورش فعالیت می کنند و امروز سه مدیر برتر آنها معرفی می‌شوند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه تولیت پژوهش در وزارت آموزش و پرورش بر عهده پژوهشگاه است اظهار کرد: فعالیت‌های دامنه داری را در این حوزه شروع کرده‌ایم و عمده مسئولیت ما پاسخگویی به نیازهای آموزش و پرورش است. شناسایی نیازها را نیز انجام می دهیم.

وی افزود: به تدوین مدل مدرسه پژوهنده ورود جدی کرده‌ایم. ارتباط مستقیم با مدارس نیز در دستورکار قرار گرفته و تشکل معلمان پژوهنده را به زودی محقق خواهیم کرد. آیین نامه مربوطه تدوین شده است.

وی به برگزاری تورهای اقدام پژوهی که در دست انجام است نیز اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم دست معلمان پژوهنده را در دست هم قرار دهیم از آثار و برکات این تعاملات بهره‌مند می‌شویم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش افزود: نمایشگاه دائمی از آثار پژوهشی در استان فارس خواهیم داشت. نیازمند برداشتن گامهای اساسی هستیم و چالشهایی داریم که اعتبارات از آن جمله است. به ساختار پژوهشگاه هم باید توجه بشود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۲۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان