//
کدخبر: ۲۳۱۰۳۲ //

پیش بینی برف و باران ۶ روزه در ۳۱ استان/هشدار کولاک برف و سیلاب

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از بارش برف،‌ باران و تگرگ تا پنجشنبه در ۳۱ استان خبر و نسبت به وقوع کولاک برف و سیلاب هشدار داد.

پیش بینی برف و باران ۶ روزه در ۳۱ استان/هشدار کولاک برف و سیلاب
به گزارش فرتاک نیوز،

 بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی کشور امروز در برخی ساعات در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی بارش پراکنده و خفیف پیش بینی شده است.

فردا در نواحی شرقی خلیج‌فارس و غرب تنگه هرمز رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود. در سایر مناطق کشور در این 2 روز جوی آرام همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها به ویژه در شهرهای صنعتی و پُرجمعیت خواهیم داشت. روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در غرب،‌ جنوب غرب، جنوب مرکز، برخی نقاط شرق و جنوب شرق بارش باران،‌ در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در مناطق جنوبی کشور رگبار،‌رعد و برف و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در شمالغرب و سواحل خزر بارش به صورت پراکنده است. شدت بارش‌ها در این روز در استان‌های خوزستان، فارس،‌ بوشهر،‌ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ لرستان و غرب اصفهان است.

روز سه شنبه در اکثر مناطق کشور به جز جنوب سیستان و بلوچستان بارش خواهیم داشت و شدت بارش‌ها در این روز در استان‌های فارس،‌کرمان و هرمزگان است. در این روز همچنین به دلیل نفوذ جریانات شمالی،‌ تشدید بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و کاهش دما در نیمه شمالی کشور روی می‌دهد.

روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور بارش برف و باران و در نواحی غرب و مرکز کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. روز دوشنبه خلیج‌فارس و روز سه شنبه خلیج‌فارس و دریای خزر مواج خواهد بود.

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه‌ای با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی روز دوشنبه تا پنجشنبه از بارش برف، باران، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و تگرگ در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، غرب قم، ایلام، لرستان، نیمه غربی اصفهان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر، هرمزگان، غرب کرمان، غرب یزد، خلیج فارس و تنگه هرمز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، غرب خراسان رضوی خبر داده است.

سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، بارش تگرگ، برخورد صاعقه و لغزندگی جاده ها، مه آلودگی و کولاک برف در ارتفاعات، اختلال تردد در محورهای مواصلاتی و متلاطم و مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان هشدار داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۰۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان