//
کدخبر: ۲۲۹۸۳۱ //

تداوم هوای سالم در تهران به لطف باد و باران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تداوم بارش باران و وزش باد هوای پایتخت طی امروز (۱۷ آذرماه) در شرایط سالم است.

تداوم هوای سالم در تهران به لطف باد و باران
به گزارش فرتاک نیوز،

 بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات امروز (۱۷ آذر) با تداوم بارش‌های پاییزی و وزش باد طی ساعات گذشته، با وجود آغاز تردد خودروها شاهد کاهش ذرات معلق خواهیم بود و کیفیت هوای شهر تهران در شرایط سالم قرار خواهد گرفت.

با تداوم ناپایداری جوی و بارش‌های پراکنده در طول روز شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد بود و انتظار می‌رود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی بماند.

با افزایش ترافیک شبانگاهی احتمال می‌رود بر غلظت ذرات معلق نسبت به شب گذشته افزوده شود، با این‌حال در ساعات پایانی یکشنبه با افزایش نسبی سرعت باد و پراکندگی آلاینده‌ها، بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

با وزش باد تا صبحگاه فردا (۱۸ آذرماه) پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت سالم قرار بگیرد همچنین در طول روز برقراری شرایط ناپایدار جو و وزش باد مؤثر از انباشت آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

در اواخر وقت فردا (۱۸ آذرماه) با کاهش سرعت باد و کاهش ابرناکی همچنین کاهش میزان ناپایداری جوی، احتمال می‌رود که در ساعات اوج ترافیک در مناطق پرتردد با افزایش غلظت ذرات معلق روبه‌رو شویم که کاهش نسبی کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۶۲ و هوا در شرایط سالم است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۹۸۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان