//
کدخبر: ۲۱۵۷۴۹ //

پیش‌بینی افزایش دما و کاهش کیفیت هوای تهران برای پنجشنبه

کیفیت هوای شهر تهران با شاخص ۶۴، در وضعیت سالم قرار دارد.

پیش‌بینی افزایش دما و کاهش کیفیت هوای تهران برای پنجشنبه
به گزارش فرتاک نیوز،

 این رقم میانگین شاخص کیفیت هوا در 12 ساعت گذشته (با تاکید بیشتر بر روی سه ساعت آخر در شرایط جوی متغیر) برای میانگین کل ایستگاه هاست.

در حال حاضر دمای هوا 30 درجه سانتی گراد است و پیش بینی می‌شود، روز آینده کمینه دما 22 و بیشینه دما 32 درجه باشد.

همچنین طبق پیش بینی های شرکت کنترل کیفیت هو، با رشد ناپایداری روزانه همراه با کاهش دما نسبت به روز قبل، شرایط تشکیل آلاینده ازن محدود شده و اکثر مناطق نسبت به این آلاینده در شرایط مطلوب به سرخواهند برد.

در ساعات پایانی چهارشنبه نیز با افزایش حجم ترافیک، انتظار می‌رود بر غلظت ذرات معلق افزوده شود، هرچند با افزایش تدریجی سرعت باد در برخی ساعات شبانگاهی، پراکندگی آلاینده‌ها از سطح شهر تهران سبب برقراری شرایط مطلوب در اکثر مناطق خواهد شد. با آغاز تردد خودروها در نخستین ساعات روز پنجشنبه (4مهر 98)، شرایط آرام جوی همراه با آسمان صاف سبب تجمع آلاینده‌ها شده و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش بینی می‌شود. با افزایش دما نسبت به روز چهارشنبه، غلظت آلاینده ازن نسبت به روز قبل با اندکی افزایش روبه رو خواهد شد اما با افزایش سرعت باد، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شده و از غلظت آلاینده‌ها (ازن و ذرات معلق) کاسته خواهد شد.

رفته رفته با وزش باد نسبتاً شدید (بیش از 8متربرثانیه)، دربرخی مناطق مستعد احتمال گسیل گرد و خاک و غبار محلی وجود خواهد داشت که به تبع آن کیفیت هوا در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

ایان‌ذکر است در اواخر وقت پنجشنبه با کاهش ناپایداری و برقراری وضعیت آرام جوی، تجمع ذرات معلق ناشی از تردد خودروها پیش‌بینی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۷۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان