//
کدخبر: ۲۲۳۵۷۲ //

احداث۱۷۰ هزار مسکن برای فرهنگیان در دست بررسی

وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت بدون مشارکت همه آحاد جامعه قادر نخواهد بود تمام ماموریت‌های خود را انجام دهد و تکالیف آموزش و پرورش در پرتو همکاری جمعی تحقق می یابد و بدون اتکا به یک پیوستگی جمعی نمی توان امور را پیش برد.

احداث۱۷۰ هزار مسکن برای فرهنگیان در دست بررسی
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن حاجی در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی که در مرکز آموزشی رفاهی امام علی (ع) مشهد برگزار شد،گفت: مهمترین شاخص حکمرانی شایسته توانایی پایدار حل مسائل و مشکلات است که متاسفانه آموزش و پرورش در این موضوع موفق عمل نکرده و بسیاری از چالش های پیشرو در آموزش و پرورش قدیمی و مزمن است که به شکل مناسب و موثری حل نشده است.

وی ادامه داد: انگیزه همه دولت ها اشتغال زایی و از بین بردن فقر و محرومیت بوده و کارهای بسیاری نیز در این زمینه انجام شده اما چون این مسائل به خوبی و ریشه ای حل نشده همچنان باقی مانده است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: در زمینه مواجه با مشکلات رویکرد ما به حل مسئله بسیار مهم است و اولین گام در حل یک مشکل صورت بندی و شناسایی تمام متغیرهای آن می باشد و اگر بتوانیم با فکر و فهمی روشن سه لایه عمقی یک موضوع را ریشه یابی کنیم می توانیم آن مسئله را حل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در دستگاه تعلیم و تربیت وضعیت نیروی انسانی، فضای آموزشی، اجرای سند تحول بنیادین، کیفیت آموزشی و محدودیت های اعتباری از مسائلی است که حتما باید به آن ها توجه ویژه و جدی نمود.

وی افزود: خوشبختانه در آموزش و پرورش حجم داشتههای ما بسیار بیشتر از نداشتههای ماست اما متاسفانه ما کمتر بر روی داشته ها متمرکز شدیم و نداشته‌ها فکر، ذهن و روح ما را تسخیرکرده و ظرفیتها و توانمندی های خود را فراموش کرده ایم.

حاجی میرزایی تاکید کرد: آموزش و پرورش پتانسیلی دارد که می تواند بر صدر کشور قرار گیرد و این قابلیت را دارد که به عنوان اصلیترین عامل توسعه در کشور مطرح شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش بدون مشارکت همه آحاد جامعه قادر نخواهد بود تمام ماموریتهای خود را انجام دهد و تکالیف این دستگاه در پرتو یک همکاری جمعی تحقق می یابد و بدون اتکا به یک پیوستگی جمعی نمی توان امور را پیش برد.

وی گفت: استان خراسان رضوی در بسیاری از عرصه ها از جمله تعلیم و تربیت پیشرو بوده و قطعا تحقق توسعه در این استان و یا هر استان دیگری بدون توجه ویژه به آموزش و پرورش میسر نخواهد شد.

حاجی میرزایی بیان کرد: مدرسه کانون اصلی و مهم ترین جایگاه تعلیم و تربیت است و آثار همه کارها در مدرسه نمایان خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در هر برنامه ای باید تمام تمهیدات و شرایط بررسی شود تا نتیجه مناسب حاصل گردد.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، وی ادامه داد: در هستی هیچ کاری به اندازه کار فرهنگی نمود ندارد و اگر کاری دقیق، سنجیده و با در نظر گرفتن تمامی جنبه های آن انجام شود پایدار خواهد ماند و کاری که در حوزه فرهنگ انجام می شود ماندگار و ابدی خواهد ماند.

حاجی میرزایی مواردی همچون تربیت تمام ساحتی، فعال شدن زیرنظام ها، مدرسه محوری، ارتباط مدرسه با خانواده، جایگاه و منزلت معلمین، اقتصاد آموزش و پرورش و مشارکت اجتماعی را از جمله محورهای مهمی دانست که حتما باید در آموزش و پرورش برای آن برنامه ریزی صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: معلم کلیدی ترین رکن تعلیم و تربیت است و حتما باید معیشت و منزلت آن ها ارتقاء یابد تا در نهایت به افزایش انگیزه و بهبود کیفیت آموزشی منتج شود.

وی از تصویب طرح رتبه بندی معلمان درکمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و گفت: این طرح به زودی جهت طرح و تصویب در هیات دولت ارائه خواهد شد و برای این طرح 2000 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است و یقینا هر زمان که نهایی شود از اول مهرماه ۹۸ اجرایی خواهد شد.

حاجی میرزایی در پایان اظهارکرد: طرح۱۷۰ هزار مسکن برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته فاقد مسکن در دست بررسی است و تلاش داریم آن را اجرایی کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۳۵۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان