//
کدخبر: ۲۲۲۳۷۲ //

۱۰۰ دستگاه خودروی سمند به رانندگان تاکسی تحویل داده شد

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: ۱۰۰ دستگاه خودروی سمند EF۷ در قالب اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، به رانندگان تاکسی تحویل داده شد.

۱۰۰ دستگاه خودروی سمند به رانندگان تاکسی تحویل داده شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مرتضی ضامنی روز یکشنبه افزود: تحویل این ۱۰۰ دستگاه خودروی سمند به دنبال امضای تفاهم نامه ای با سازمان بهینه سازی سوخت، اتحادیه تاکسیرانی و ایران خودرو بوده است. همچنین ۳۰۰ دستگاه دیگر از خودروی سمند هم بر اساس طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی که قرار بود امسال ۱۰ هزار دستگاه خودرو را تامین شود و در اختیار نوسازی تاکسی ها قرار دهد، تحویل داده شده است.

وی در توضیح ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر خاطر نشان کرد: با اجرای این ماده از قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر می‌توان اضافه پرداخت لازم بابت افزایش قیمت خودروها را تأمین کرد و طبق این قانون با انجام تغییراتی در سمند پایه گازسوز، مشکل تأمین تسهیلات برای این بخش نیز برطرف شده است.

ضامنی اعلام کرد: با اجرای این مدل سمندپایه گازسوز بهینه شده بر اساس پیمایشی (۳۰۰کیلومتر) که انجام خواهند داد، باعث صرفه جویی در مصرف بنزین شده است و طی پنج سال با یارانه های تخصیصی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت از محل اعتبارات مندرج در قانون یادشده و با هدف کاهش مصرف بنزین و تشویق برای مصرف بیشتر گاز، بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داریم که این رقم تا پایان سال به ۱۹۲ هزار دستگاه می‌رسد و تا سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲ هزار دستگاه خواهد رسید که معادل ۷۵ درصد ناوگان فعال فعلی کشور خواهد بود.

ضامنی با اشاره به از رده خارج شدن ۷۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور و جایگزینی ۶۴ هزار دستگاه خودرو، گفت: مشکلاتی در حوزه تولید اتفاق افتاد که فرایند نوسازی را کند کرد. در این مورد افزایش ۱۰۰ تا ۱۱۰ درصدی قیمت خودرو و کافی نبودن تسهیلات اولیه و مشکلات ایران خودرو در حوزه تولید از جمله مهمترین این موانع بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۲۳۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان