//
کدخبر: ۲۱۴۳۷۲ //

ثبت ۲۵ هزار تخلف رانندگان مدارس در سال تحصیلی ۹۸_۹۷

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور گفت: در طول سال تحصیلی گذشته حدود ۲۵ هزار تخلف رانندگی از رانندگان سرویس مدارس مورد کنترل و اعمال قانون قرار گرفت.

 ثبت ۲۵ هزار تخلف رانندگان مدارس در سال تحصیلی ۹۸_۹۷
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ محمدباقر سلیمی با بیان اینکه همه ساله با شروع مهر ماه، شاهد افزایش حجم تردد در معابر شهری و حاشیه شهرها هستیم، اظهار کرد: به منظور ایجاد هماهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت تمام سازمانهای متولی در امر حمل و نقل ترافیک به استناد مفاد آئین‌نامه اجرایی حمل ونقل دانش‌آموزی از ماه‌ها پیش جلسات کارشناسی و مدیریتی عملیات بزرگ حمل و نقل دانش آموزشی و پوشش ترافیکی سفرهای سال تحصیلی جدید، با حضور متولیان امر در وزارت کشور برگزار شده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور افزود: در طرح ترافیکی بازگشایی مدارس که از ابتدای مهرماه در سطح معابر شهری و برون‌شهری کشور و با تمرکز بر معابر منتهی به مدارس و مراکز آموزشی آغاز می‌شود، حدود 15 هزار نیروی پلیس راهور در قالب تیمهای نامحسوس به‌کارگیری می‌شوند و همچنین از فناوری‌های روز ، شامل سامانه‌های پایش تصویری و مدیریت ترافیک در شهرها و سامانه‌ های کنترل و ثبت تخلفات نیز بهره‌گیری می‌شود.

وی از به‌کارگیری 120 هزار وسیله‌نقلیه برای حمل و نقل دانش‌آموزان خبر داد و گفت: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مسئول، حدود  120 هزار دستگاه انواع خودروهای سرویس مدرسه اعم از اتوبوس، مینی‌بوس، ون، تاکسی و سواری شخصی برای حمل و نقل دانش‌آموزی ساماندهی می‌شود.

این مقام انتظامی به آمار تخلفات رانندگی و تصادفات سرویس مدارس در سال 97 نیز اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته حدود 25 هزار تخلف رانندگی از رانندگان سرویس مدارس در طول سال تحصیلی مورد کنترل و اعمال قانون قرار گرفته و همچنین متأسفانه 726 فقره تصادف مربوط به سرویس مدارس در سطح کشور اتفاق افتاده است.

سلیمی از اولیای دانش‌آموزان خواست صرفاً با هماهنگی مدیران مدارس، از شرکتها و سرویسهای مجاز برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان خود استفاده و در صورت بروز هرگونه تخلف، مراتب را از طریق تلفن 110 (مرکز فوریتهای پلیس) اعلام کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل ترافیکی دو هفته نخست مهرماه و اشتیاق اولیا برای حمل و نقل دانش‌آموزان توسط خودشان و تمرکز سفرهای تحصیلی با سفرهای کاری در ساعات اوج بار ترافیک صبحگاهی است که در این رابطه هماهنگی‌های لازم با شورای ترافیک شهرها در حال انجام است و اگر مطالبه پلیس  برای ایجاد تغییرات در ساعت شروع کاری ادارات و سازمانها و تعیین ساعت کار شناور اجرایی شود قطعاً تأثیر به سزایی در کاهش بار ترافیک خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۳۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان