//
کدخبر: ۲۰۱۹۵۸ //

توقیف محموله‌ ۱۱۱۶ کیلوگرمی ماهی منجمد فاسد در ارومیه

رئیس شبکه دامپزشکی ارومیه گفت: یک محموله شامل یک تن و ۱۱۶ کیلوگرم ماهی منجمد فاسد به دلیل نداشتن مشخصاتی مانند تاریخ تولید در ارومیه توقیف شد.

توقیف محموله‌ ۱۱۱۶ کیلوگرمی ماهی منجمد فاسد در ارومیه
به گزارش فرتاک نیوز،

تورج دماوندی امروز در ارومیه اظهار کرد: در ادامه بازرسی‌های کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و شبکه دامپزشکی ارومیه از واحدهای تولید، توزیع و نگهداری انواع گوشت، در یکی از بازدیدهای گروه پنج نفره کارشناسان شبکه بهداشت ار یک واحد سردخانه محموله‌ ماهی‌های منجمد فاسد به وزن یک تن و ۱۱۶ کیلوگرم کشف شد.

وی افزود: با ارزیابی‌های انجام شده مشخص شد که ماهی‌های نگهداری شده در این سردخانه فاقد هرگونه مشخصات اعم از تاریخ تولید و انقضا بوده و از طرفی بوی فساد ناشی از گندیدگی ماهی‌ها و وجود مشخصات ارگانولپتیکی این ماهی‌ها موجب شد تا این محموله نامطلوب تشخیص داده شود.

رئیس شبکه دامپزشکی ارومیه با بیان اینکه همه این ماهی‌های منجمد فاسد معدوم شدند، ادامه داد: طبق قانون باید همه محصولات منجمد خام دامی دارای برچسب مشخصاتی از جمله تاریخ تولید، تاریخ انقضا، نام واحد بسته‌بندی، آدرس و مشخصات واحد تولیدی باشند.

وی عنوان کرد: علاوه بر وجود این مشخصات و مهم‌تر از همه آنها باید محصولات دامی منجمد حتما دارای شماره پروانه بهداشتی دامپزشکی باشند چرا که عدم وجود هر یک از این موارد در فرآورده خام دامی، از نظر قانونی غیرمجاز بوده و پیگیرد قانونی دارد.

دماوندی با اشاره به کشف محل بی‌خس ‌سازی مرغ یا همان بی‌استخوان کردن گوشت در ارومیه عنوان کرد: کارشناسان بهداشتی دامپزشکی به هنگام بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان موفق به شناسایی ۶۲ کیلوگرم گوشت وارداتی وکیوم شده تاریخ مصرف گذشته شدند که غیرقابل مصرف بود.

وی با بیان اینکه همه این گوشت‌های تاریخ گذشته ضبط و از چرخه مصرف خارج شد، تصریح کرد: پس از اخذ گزارش‌های مردمی مبنی بر اینکه فردی بدون داشتن مجوزهای بهداشتی اقدام به بی‌خس کردن گوشت مرغ می‌کند کارشناسان به محل مورد نظر اعزام شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی ارومیه خاطرنشان کرد: پس از حضور کارشناسان در این واحد ۱۷۳ کیلوگرم گوشت بی ‌خس شده کشف و معدوم شد و فرد متخلف به دلیل انجام غیرمجازو غیربهداشتی این کار به مراجع قضایی معرفی شد.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با منشاء دامی مراتب را با شما تلفن ۱۵۱۲ شبکه دامپزشکی ارومیه اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان انجام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۹۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان