//
کدخبر: ۲۲۰۹۰۱ //

امسال خروجی طرح شهاب در پایه نهم به هدایت تحصیلی متصل می شود

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان از اتصال خروجی‌ طرح شهاب در پایه نهم به فرایند هدایت تحصیلی در این پایه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

امسال خروجی طرح شهاب در پایه نهم به هدایت تحصیلی متصل می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

فاطمه مهاجرانی درباره این موضوع که با توجه به نیاز شدید آموزش و پرورش به شناسایی راه درستی برای کشف استعداد و همچنین کشف استعدادهای برتر به جز از راه آزمون، درباره آخرین وضعیت طرح شهاب و اینکه آیا می توان این طرح را معادلی برای پر کردن این خلا دانست، گفت: در مورد طرح شهاب به زعم بسیاری از ادعاها من آن را طرح شکست خورده نمی بینم.

وی ادامه داد: طرح شهاب یک فرایند است و باید به آن نگاه فرایندی داشت. این طح دارد کار خود را خوب انجام می دهد و مسیر خود را می رود اما این هم طبیعی است که انتظار خروجی از آن وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان بیان کرد: در سال تحصیلی که در آن قرار گرفته ایم اتصال داده هایی که حاصل طرح شهاب است و شهاب در آن مدارس اجرا شده را در پایه نهم شاهد خواهید بود. ببینید همانطور که گفتم انتظار خروجی از این طرح کاملا بجاست اما نباید منتظر باشیم یکسال این طرح در مدرسه ای اجرا شود و بیاید بگوید فرزند کسی نخبه است. این انتظار غلطی است. هیچ طرحی نمی تواند یکباره اجرا شود و هیچ طرحی نمی تواند طی یکی دوسال بیاید و نخبه معرفی کند.

مهاجرانی تاکید کرد: این طرح تمرکزش بر روی معرفی استعدادهای درون فردی است. اینکه بگوید هر دانش آموز در چه استعدادی موفق تر است.

وی در پاسخ به این پرسش پس امسال شاهد اتصال خروجی این طرح به هدایت تحصیلی خواهیم بود؟ و آیا آن بخشی از آموزش و پرورش که متولی هدایت تحصیلی است از آن استقبال می کند، بیان کرد: ما بنا داریم امسال خروجی این طرح در پایه نهم را به هدایت تحصیلی متصل کنیم. معتقد هستیم نباید روی برخی طرح ها از ابتدا خیلی سر و صدا کرد چون خود طرح آسیب می بیند. اصلاح فرایندها کار ساده ای نیست و باید بپذیریم هر مسیری که تازه بپیمایید به هموار شدن نیاز دارد. کوهنوردان اصطلاحی دارند می گویند اگر از مسیر تازه ای می روید نیاز به برف کوبی دارد و کوبیدن برف کار ساده ای نیست. اما ان شالله طرح شهاب در معرض هدایت تحصیلی قرار می گیرد و به خوبی این راه را طی می کند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در پاسخ به پرسش دیگری درباره این موضوع که یکی از انتقادهای جامعه طی ماه های گذشته این بود که رتبه های برتر کنکور عموما از میان دانش آموزان خاص دولتی یعنی سمپاد بودند، بیان کرد: قسمتی از این موضوع طبیعی است. 2 درصد دانش آموزان در شهرهای پر جمعیت استعداد درخشان هستند. وقتی شما آن دو درصد را انتخاب می کنید از میان 50 رتبه اول کنکور در رشته های چندگانه سهمی هم حتما خواهید داشت. از طرف دیگر شاید مردم متوجه این موضوع نشدند که سهم مدارس دولتی عادی در رتبه های زیر هزار هم سهمی منطقی و قابل قبول بوده است.

وی ادامه داد: البته هر چقدر بتوانیم عدالت آموزشی را گسترش دهیم و راهکار سمپاد را در روستاها هم پیش ببریم و به گفته رهبری که فرمودند حتی یک استعداد هم نباید هدر برود توجه کنیم، این فاصله ها کم می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۰۹۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان