//
کدخبر: ۲۱۶۸۳۶ //

شرایط تخصیص سهمیه‌ به فرزندان اعضای هیات علمی

مشاور وزیر بهداشت به تشریح جزییات "سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی" در دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: از قرار مسموع اصلاح سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی در دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز شده است و وزارت بهداشت در این زمینه آمادگی کامل دارد.

شرایط تخصیص سهمیه‌ به فرزندان اعضای هیات علمی
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر کیانوش جهانپور ضمن بیان این مطلب گفت: سهمیه ای به نام سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی در پذیرش دانشجو وجود خارجی ندارد و مطالبی که در این رابطه ادعا شده است اغلب درست نیست.

وی با اشاره به برخی نقدها و مطالب منتشره روز گذشته، در فضای مجازی و رسانه‌ها در خصوص سهمیه آزمون‌های پذیرش دانشجو در کشور، گفت: نقدها و نگرانی‌های جدی و قابل تاملی در این رابطه مطرح شده است که بسیاری از آنها هنگام اصلاحات قوانین مربوطه نیز وجود داشت و مطرح شد ولی متاسفانه به هر دلیل دیده و شنیده نشد. بنابراین در این میان سهمیه‌ای به نام سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی وجود ندارد و آنچه در این رابطه گفته و شنیده می شود بیشتر یک سوءتفاهم است .

57775906

جهانپور همچنین افزود: تنها یک دستور العمل اجرایی بخشنامه « ایجاد تسهیلات برای فرزندان اعضای هیات علمی» برای انتقال و تغییر رشته دانشجویان فرزند اعضای هیات علمی رسمی دانشگاه‌ها وجود دارد که این بخشنامه از سال ۸۸ ابلاغ شده و در آن حد نصاب نمره علمی لازم برای انتقال را 90 درصد و تغییر رشته در همان مقطع را ۹۲.۵ درصد نمره کل آخرین نفر پذیرفته شده در سهمیه مربوط برای رشته-محل مورد تقاضا در نظر گرفته است.

مشاور وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: بر اساس دستور العمل فوق، این گروه از پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری می‌توانند از دانشگاه مبدا به یکی از دانشگاه‌های محل خدمت یکی از والدین خود و یا در صورت نبودن آن رشته در آن شهر به نزدیکترین دانشگاه شهر محل خدمت والدین خود، با تایید سازمان سنجش آموزش کشور صرفا در همان مقطع و گروه آزمایشی و مشروط به دارا بودن حد نصاب ۹۰ درصد انتقال یابند یا با ۹۲.۵ درصد تغییر رشته دهند.

به گفته وی، انتقال فرزندان اعضای هیات علمی فقط از یک مرکز دولتی به مرکز دولتی دیگر، از یک مرکز پیام نور به مرکز پیام نور دیگر ، از یک موسسه غیر انتفاعی به موسسه غیر انتفاعی دیگر و انتقال از یک دوره نیمه حضوری به دوره نیمه حضوری دیگر بلامانع است. البته در مورد ضرورت یا درستی و نادرستی این امکان نظری ندارم، بنابراین بحث اعمال سهمیه‌ در آزمون صحیح نیست و این معرفی به صورت ظرفیت اضافی برای  جابجایی یا تغییر رشته یک دانشجو است.

جهانپور خاطرنشان کرد: اساس طراحی، اختصاص سهمیه ها با هدف پذیرش عادلانه داوطلبان در گروه های با شرایط متفاوت صورت می گیرد و مسلما هر شیوه ای که شرایط عادلانه ( و نه لزوما مساوی) را تحت الشعاع قرار دهد، نقض غرض خواهد بود و از هدف اساسی خود فاصله گرفته است.

مشاور وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد: از قرار مسموع، اصلاح سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی در دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز شده است و امیدواریم این موضوع دور از افراط و تفریط با لحاظ کردن دغدغه‌های بحق ذی‌نفعان و مجریان به زودی عملی شود و وزارت بهداشت از ماه‌ها قبل این موضوع را مورد مطالعه قرار داده و از این جهت آمادگی کامل دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۸۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان